Messias - 360 Det här är långt ifrån alby och rosengårdmen snubbar bär på kniv och pistol ändåOrterna som glömdes bort, spökstäderoch ingen gör nåt för att bryta dödlägetRivningskåkar och saluskyltarbrevid lyxvillor ökar statusklyftanHalva byn är tvångsvårdsplaceradfrån Alkis-Bertil till Cola-StefanOch den andra halvan är äkta svenssonssom älskar alkohol men fördömer benzoutan att förstå att deras döttrar tar kukar i alla hål för några tramadolDet är som att alla blivit blindamen dom är nog bara för skraja för att tittaDå blir det lättare att skita i problemenoch låta snuten fortsätta jaga mopederIngen reminisce-låt men jag höjer mitt glasför 1992 och det jag drömde som barnFrån dockskåp, ångtåg och disneysagortill kioskrån, våldsdåd och blisterkartorSotiga skedar och heggen med pulverBlodiga sedlar och fängelsekunderThåström sa det men det handlar om oss;Finns inget här att göra mer än supa, knarka och slåssÄr inte som jag leker Gjag beskriver samhället som jag lever ioch jag kan hata stället jag kommer frånmen kan inte låta bli att vara stolt ändåFör detta kvarteret är en del av migprecis som ditt är en del av dig(Inlägget ändrat av NuMessiah 2012-01-24 17:35:15)
utan att förstå att deras döttrartar kukar i alla hål för några tramadol