I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Messias - Samtycke

Vår Hiphop - Lyricism

2012-02-25 12:35

Messias - Samtycke

Reggaen dunkar, hennes rumpa gungar i takt
ghettobrutta, jättetuttar, juckande dans
händer fumlar, läppar nuddas, sluddrar sitt namn
gnuggar sig mot mig, vill bli knullad inatt
Har sett henne här förr, fittan är lättfotad
hänförd bad girl, vinglar mot tjejtoan
Fyllestrul, fingrar innanför underkläder
lyckorus, för stunden förlorad i lust till närhet
Tränger in i hennes invändiga med en hård stöt
tveksamma invändningar byts mot lågt stön
Vassa naglar mot skulderblad, underbart
snabb handflata mot rumpan bar, tuffa tag
Tårar rinner längs kinden när hon når klimax
får det hårda sminket att likna en blåtira
och min sats blir ännu en fläck på hennes rykte
när jag knäpper gylfen, vänder ryggen och går...

2012-03-02 02:49
haha love it.

2012-03-02 20:00
Humoristiskt.

Varje gång du droppar en text, handlar de om hur du knullar brudar osv osv osv osv. Men när du började göra bort dig i battles och man fick se ditt utseende är det HELT omöjligt att du får knulla. Detta leder i sin tur att såna här texter bara känns extremt ironiska.

Ja, du har säkert 30 cm kuk.
Ja, du är säkert världens kvinnokarl.

MEN NEJ, inte ens i Narnia skulle du få ligga. Så snälla lägg ner med texter där du hypar och skryter om dig själv.

För övrigt var texten helt OK.

Ha de

2012-03-03 00:37
ganska enkelt att vara SuPEranonYm och va fett "skön" bakom skärmen osv hanutfitapajasäckel XD

texten i övrigt är väl nice och välförfattad, diggar dock inte temat särskilt mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-03 12:40
Varje gång du droppar en text, handlar de om hur du knullar brudar osv osv osv osv.

Ja verkligen, huvudet på spiken, det är lite det som är mitt signum...

2012-03-05 00:45
Det var ju ganska bra författat, men känns som det mest är gubbsnusk eller nått.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2012-03-05 19:07
fet text!

och min sats blir ännu en fläck på hennes rykte
när jag knäpper gylfen, vänder ryggen och går...

vände budskapet på hela texten, på ett bra sätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-05 19:11
sen håller jag på sätt o vis med hanut. visst att ha bra självkänsla och att vara kaxig osv är en sak, men jag upplever dig som rätt narcissistisk.

skulle du bli t ex statsminister af Sverige, så skulle vi få se posters på dig i rock med en elefantdase hängandes mitt i bilden, där du röker cigarr, är omringad av 5-6 heta blondiner och bär kungakrona

2012-03-06 00:25
jag upplever dig ^ som rätt efterbliven som grundar åsikter om folk över en hiphoptext på internet. Nämen seriöst, du är säkert en "vandrande testestoronhink". Hur känns det förresten? Kan fan inte vara kul att vara en hink. Hinkar har ju förfan inte ens inre organ. Hur lever du över huvud taget? Jag menar, hinkar har ju inga lungor ens och borde på så sätt inte kunna andas. Och andas bör man, annars dör man. Fast du kanske är en blomma som andas genom fotosyntes???? Hur känns det att vara en jävla blomma?

2012-03-06 00:40
som jag sa så upplever jag honom som narcissistisk i hans texter, sa inte att han personligen var det, för jag känner honom inte. och vi lever inte i sovjetunionen, jag får ha åsikter om vafan jag vill, lev med det.
har alltid diggat Messias texter, så sluta bli så upprörd och lugna ner dig.

för att svara på din fråga så känns det jävligt bra att vara en blomma

2012-03-06 00:46
"sen håller jag på sätt o vis med hanut. visst att ha bra självkänsla och att vara kaxig osv är en sak, men jag upplever dig som rätt narcissistisk."

"som jag sa så upplever jag honom som narcissistisk i hans texter"

2012-03-06 01:01
det är ju samma sak? jag sa att jag upplever han som narcissistisk ja, och hur har jag bildat den uppfattningen? genom att läsa hans texter så klart. jag påstår fortfarande inte att han är det, utan jag upplever att han är det, när jag läser hans texter..

du borde väl förstå själv det är omöjligt för mig att bilda en uppfattning på något annat sätt än genom att läsa hans texter.. och bara för att jag upplever honom som narcissistisk i hans texter, så betyder det inte att jag dömer ut honom som det. jag sa aldrig "du är en narcissist"

är det det som håller dig sömnlös i natt eller?

2012-03-06 13:55
Jag älskar väldigt mycket i den här tråden, mest gillar jag uttrycket "Gubbsnusk", det fick mig nästan att rulla på golvet för det känns sjukt träffande.

Jag tycker att det är en tekniskt välskriven text med ett litet större djup än en vanlig "hehe jag knullar tjejer"-text och att man missuppfattar den om man tolkar den ur ett skrytsamt manligt perspektiv istället för ett trasigt kvinnligt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-06 18:22
skulle du bli t ex statsminister af Sverige, så skulle vi få se posters på dig i rock med en elefantdase hängandes mitt i bilden, där du röker cigarr, är omringad av 5-6 heta blondiner och bär kungakrona

...ja? Kinda goes without saying.

Och precis som App är inne på, så är den som läser denna texten och tolkar det som narcissistiskt, manlighetshävdande skryt eller nåt likande helt enkelt inte tillräckligt intelligent för att ens få lov att läsa mina texter. Att Hanut inte är det visste vi redan, men jag hade högre förhoppningar om vissa andra.

SpoilerTexten beskriver för fan en våldtäkt era jävla mongon.

2012-03-06 22:44
Alltså, det framgår inte direkt, möjligtvis "tveksamma invändningar" herr Messias. Annars kan det ju vara vilket samlag som helst. Du kanske får gå tydligare i lyricismforumet för att få fram budskap och undertoner, det gör sig ju inte särskilt bra i text.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2012-03-07 10:59
budskap och undertoner, det gör sig ju inte särskilt bra i text.

Är du helt från vettet? Jo, undertoner och budskap gör sig väldigt bra i text.

Och nej, jag är inte superövertydlig med vad texten handlar om, och det är helt medvetet då jag ville skriva en text om denna typen av inte särskilt ovanliga gråzonsvåldtäkter, där förövaren ofta inte upplever att han gjort något fel. Att läsarna av texten direkt köper hans perspektiv och betraktar texten som en skryttext hade varit förbannat komiskt om det inte varit så jävla skrämmande.

Hela sista halvan av texten; "tveksamma invändningar", "Vassa naglar mot skulderblad", "Tårar rinner", "vänder ryggen och går" borde varit ledtrådar om att allt inte står helt rätt till, men ni väljer att bortse från nyanser, lager och tolkningar i min text för att istället diskutera min narcissism. Jag motsäger ärligt talat inte ens att jag skulle vara narcissistisk; Det är svårt att INTE vara det när alla hela jävla tiden får sig själva att se korkade ut.

2012-03-07 11:45
Haha vilken tråd! Mkt kul här, tex att man nu kan välja att kalla sig poet lika enkelt som rappare utan att ens ha en aning om hur man skriver en sonett... Påhoppen på Numessiahs utseende är ett annat guldkorn. Bilden vissa har av Numessiah kanske ändå är det roligaste.

VÄNDNINGEN, när intentionen med texten kommer fram hehe...

Jag skrev en text en gång där jag tog mig rollen som en club-thug som gick ut för att slå folk, nån tog texten helt bokstavligt och som att jag själv tycklte det va häftigt att slå ner folk oprovecerat etc... Man får räkna med att folk ibland kommer tolka fel särskilt när det blir lite "känsliga" teman men man upphör fan aldrig att skrämmas av hur vissa vill vinkla grejer.

Jag såg dock inte heller våldtäkten här utan mer lite ruff sex, men mer som ett porträtt av detta. Att jag inte såg något underliggande budskap är för att dwen kanske kändes lite väl "lekfull" med rimmen... Tonen och viben blir ju lite i läsarens huvud när det bara är på papper. Fraser som "rumpan bar" tar lite allvaret av det hela också.

Numessiah, du skriver bra och är underskattad, jag tycker kanske inte att det här är något mästervärk men ingen dålig text, Såg framför mig mer ett porträtt av ett dassknull på nån club i brasilien (fast ghettorumpor finns i sverige).

2012-03-16 16:34
ni väljer att bortse från nyanser, lager och tolkningar i min text för att istället diskutera min narcissism

fast det var inte just den här texten som jag upplevde som narcissistisk, utan jag menade rent generellt som hanut var inne på. Erkänner att jag var otydlig på det sättet.

sen tolkade jag det inte som en våldtäkt, men det är en annan femma.

"Tårar rinner längs kinden när hon når klimax"
- får hon orgasm när du våldtar henne liksom?

själv tolkade jag texten ungefär som VRGNHNS:
Såg framför mig mer ett porträtt av ett dassknull på nån club i brasilien (fast ghettorumpor finns i sverige).
Moderator

2012-03-17 13:31
Metastrof, kroppen reagerar oftast på sex oavsett om det är frivilligt eller ej.

Tolkade inte riktigt texten som en våldtäkt heller, men jag är en sån som inte kan läsa mellan raderna heller. Och jag är rätt intelligent för övrigt, så lite dåligt uttryckt av dig.
Och det var inte förrän du skrev att den handlade om det som jag kunde läsa texten på ett helt annat sätt än jag gjorde innan. Menmen.
Men rimmen var snygga. Bra jobbat.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2012-03-30 01:12
Jag vill bara invända (apropå ordvitsen i texten) mot våldtäkten. Det finns inget i texten som säger att detta är en våldtäkt förutom möjligtvis "tårar rinner", men när du nämner att det sker vid klimax så får man snarare uppfattningen av att hon njuter av det. Så det känns som en efterkonstruktion av dig att säga att det är en våldtäkt. Annars kan du väl försöka ta jobbet av åklagaren i Assangefallet :P

Fet text ändå som tar upp ett viktigt ämne hur som helst. Och den blir väldigt underhållande i sitt målande med dig i huvudrollen hahah.

2012-04-05 05:19
budskap och undertoner, det gör sig ju inte särskilt bra i text.

2012-04-10 04:27
Nu massiah får ingen fitta,
Han är ingen gangsta
och du lär inte dra upp tabanja mot vad han nu hette du battla mot.

Sluta leva i en bubbla och skriv riktiga texter.

(Inlägget ändrat av Trixig-person3 2012-04-10 16:23:45)

2012-04-19 23:28
Fett!

Får väl kanske säga att även jag tolkar, kanske lite naivt men ändå, det som rough sex och inte "våldtäkt". Intressant ämne. Snyggt skrivet.