Är sanningen förvrängd? Ett litet ihop plock av några bars jag skrivit, kan se ganska rörigt ut atm men det är för att jag håller på och renskriver allting. Långt ifrån klart än och just därför jag lägger ut texten. Vill ha all kritik som går att få, dålig och bra. Allt är välkommet. Komponerar lögner eller förvränger sanning,Kommer eran vi lever i att bombarderas sönder?Somnar redan utav, alla svarta tungorAlla askkopps slickare som talar i tungorSomliga förstår innebörden med livetFinner döden i en melodi utav ett simpelt ödeMan föds och man dör, jobbar och sliterFör ens levebröd medan man hoppas på att livetSka vända, vinna en miljon och få rocka eliten Men när det ser som ljusast ut, så slocknar väll skitenHoppet försvinner , kroppen förvrider sig själv till en konstig skepnadHar levt ett långt liv redan men ändå känns det konstigt att levaMan blir behandlad som en samhällsfaraEn handelsvara, är det så ditt samhälle ska vara ?Kan hända, Må så vara att jag är en slav,Men såren jag får genom åren ja det läker snartDet blir säkert bra med tiden, år har gåttOch har inte sett mycket i världen som har ordnats oppNya erövrar politiken och lovar bort nått fiktivtBadar i pengar, god mat och skålar på nått vitt vinSå jag skålar för vårt fitt liv, vi arbetsklassenSom sliter för levnad och ser ur landet faller Folk får motgångar, som ignoreras flitigtOch när allt blir bra igen så vill dom leva rikligtJag förbereder färden, behöver mer av världenStår över eran sägen mina söner lever säkertSöker efter svärdet, vädret är fel menStäller mig i stormen, säker som stenenSkyddad av min aura, läker väll helt menSlutar väll aldrig med att, räkna upp felenDet är säkrast att se den, från läktarsektionenFör striden om boken gör att man nästan vill tro denVärsta idioten, som förespråkar fred utan någon gudatroMen vad ska gudarna tro...När varenda jävel krigar för olja, pengar och religion?