Indolent & Messias - Klimatskifte Indolent:Från glädje till sorg, lever med enorma kontrasternär det jag springer ifrån alltid kommer ifatt migkan knappast förtränga alla fel jag begåttstaten har stämplat mig, involverad i brottsaknar mina riktiga vänner när jag sitter i cellenen känslokall plats, har bara minnen som värmerfuck verkligheten jag vill vara kvar i drömmen,öppnade ögonen och blev van vid mörkerenbart stress, oro och brist på pengarnär ska vinden vända, det lär inte händamen inspirationen rinner i blodet, det kommer naturligtrimmar med ord som skildrar all ångest i huvetjag älskar det här, texterna är min bättre hälftimproviserar ständigt fram dessa mästerverkoch denna talang kan aldrig försvinna ivägför ni kan inte bekämpa en vinnares självHugg mig i ryggen, försök hålla mig neresmutskasta mig så länge du orkar och leverär gärna den som du hatar att älska,fortsätter kicka som att jag är den bästaMessias:Upptrampade fotspår, spring i trappan, personråntog ett snedsteg och gick back som en moonwalkSvarta moln i sinnet, rena skyfallet på min paradGår på högtryck, måste hålla kylan som en minibarMitt solklara missbruk skiner igenom som dimljusMåste byta miljö, vind för våg, undvika vilddjurBörja ligga lågt, hajarna kan behålla saltvattnetTrycka i nåt hål, vargarna kan behålla jaktmarkenKnarkhandel, maktkamper, anstalter, ni kan ta detvill inte ha det, för hett och svettigt i klimatetKontanter och kontakter i överflöd, fattas empatiär så trött på kalltkylerande och grammatematikEn fjärils vingslag kan leda till en enorm orkanBlåsningar kan få det lugnaste vatten till stormigt havPå samhällsbottnen finns det ALLTID större fiskarJag är nöjd som undergroundrappens största vithajHugg mig i ryggen, försök hålla mig neresmutskasta mig så länge du orkar och leverär gärna den som du hatar att älska,fortsätter kicka som att jag är den bästa