Qruu (FIN) - Minnen (fragment av ett liv) Jag föddes på skärtorsdagen som kärleksbarnetNedkommen i en värld så galenVälkommen in i min mammas livMen i pappas familj blev det dramatikRamaskri, säkert känsloladdatResultatet av lite vänsterprasslasEller... har aldrig greppat det därÄndå följer det med mig på hela min färdSå två år gammal in på operationSmå spår har det satt, men är i god konditionMinns vänner som hjälpte speciellt ChristinaSom läste godnatt ända till sista sidanMinns Tarmo som drack, Jalle med flaskanBilder i minnet som täcks ut av askanDe tre lever med i historian jag skrivitMen gick alla bort många dagar för tidigtSå många har sagt det, men jag säger detsammaHela mitt liv har byggts upp av min mammaEnsam med henne största delen av livetLåt oss nu hoppa till högstadietidenMed hiphop-stilen, inte hetaste grabbenÄndå respekterad som ensamvargenDuktig i skolan, men i vilda kretsarNej till droger, men jag ville festaSlutade dricka när de andra börjadeGick i otakt och var världsmedborgareNej till militären, hej till civiltjänst18 år, väldigt fäst vid principerMed handen på hjärtat så gick det till överdriftValde fel i vissa viktiga ögonblickSkulle aldrig bli nån jävla horaSå jag hölls med en brud med problem så storaJobbade natt och hörde regnet dånaEnsam i bilen och fällde tårarGjorde så ont för jag var helt fel uteUtan barnen hade jag kört från stupetSkulle åka till KöpenhamnBlev stoppad i god tid av ödets handFick ett sms och tappade balansenKom hit med nästa tåg, jag har cancer Jag åkte... och resan blev långTill slut gick det bra, men rädslan finns kvarHade offrat för mycket, sen kom mera kravFattig studerande familjefarAlltid allt för stolt att gå till socialenStoltheten höll på att göra mig galenDu kunde se mig redlöst packadSpydde på morgonnatten vid JägarbackenNystart på livet, fick riktig kärlekFörsta gången tröstad sen 90-taletHon stod inte ut med mitt förflutna och barnenSjukt jävla drama, ja det slutade galetHon blev mitt ex men vi hade ändå sexDå hon ringde och behövde mig så stack jag direktKanske för lätt, ja jag trampade snettMin vana trogen, aldrig hamnar jag rättMin lycka dog, jag grät jag som lilla barnetHade styrka nog att våga visa svaghetSen äntligen dags att få fira min examenJust den dagen blev det också begravningAh... men livet är starkareKärleksminnen, det finns inget vackrareDet här ska va något jag växer avMisstag blir lärdom för en bättre dag