Freddie Holmes - Mitt levebröd Mitt levebröd, det jag lever för är skogHögt nog, visar mig själv i, egen hög personHög nog för att putsa flinten på gudOch inge problem om spliffen tar slutÄr ingen festis, här finns alltid merLägger nog aldrig ner i den framtid jag serFinns ingen framtid mitt i detta slaveriEtt lättare haveri en människas magiEn annans tragedi, när taskiga ekonomierFår folk på kant så släpper dom livetHoppar framför tåget, tippar av kanten på bronSå jag hoppas du förstår mig bror, När jag sätter haschet mot tronFredspipan är tänd, går vänster genom rikets salLika bra för sanningen skadar vid fredliga talFredrik han sa, Jah, viker väll avSkiter i cash och lever livet på bladJah , livet é bra JahJah , livet é bra, Jahvaknade först, insåg att staten va lömskVäxte upp i en trupp där hatet va som störstTog mig ur, skissade former som bildades till ordTill en blivande text som skildrades i blodutifrån blödande fingertoppar som chockarSpottar mina rader, tänder spliffen och softarInte så ofta det händer att ilskan den lossnarPiskan den poppar basgångar menInget som skadar när vi skapas som slav sångareHard work work ekar i bakrundenGräver oss till avgrunden, va tvungenAtt va ungen som som mobbade mobbareRobbade robbare och andades soft skitFlöt alltid på en helt annan sorts beat / bitDöm inte, jag arbetar som lärare / Freddie HolmesUrsäkta om det fattas lite komman och skit i texten. Men men, två texter som jag än så länge filar på men som jag faktiskt är lite nöjd med, har brutit mig ifrån konspirationerna liite för att sätta min egna prägel på det, hoppas det duger åt folket. Och ja, många har sagt att mitt rim schema suger, go for it. Hoppas ni förstår en del utav det i alla fall.Frid och ut!