viruz_ du borde ju bejaka ditt namn och inneha en access =)
Mor åt gröt Far åt helvete
Hafström Jag ser att du har ett sånt där tangentbord med klaviatur, har funderat på att köpa ett sånt, vad tycker du om det?
Mor åt gröt Far åt helvete
Hafström : Dina bilder funkar inte för mig :( Maestro: Visst har jag det :D
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Mina prylar. Tog ett snabbt foto med Webcam:
Studio Lägg märke till den underbara kabeldragningen :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bigg_Qau kan fixa en bättre version med lite stadigare kamera som du kan få sitta och pilla till ;)
CSL Studio | www.cslstudio.se<br> S-MaN Productions | www.s-man.nu<br> SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
EastStash P16 hehe.. nä det blir inga "virtuel analoger" i min hemstudio även om en Access Virus är en trevlig och bra synth. Det är bara en tidsfråga innan min korg karma byts ut mot en analog Tr-909 och en Tr-808. Kör bara trummor på Karman just nu. Efter det så är ordet "digitalt" eller ordet "sampling" förbjudet innom de fyra väggarna ;-) DJ_Backpacker P19 Jo, jag är rätt nöjd själv. En Korg Ms20 eller en ARP Odyssey hade nog gjort den komplet ;-) Finns alltid fler sköna analoger man vill ha. Så man får börja spara igen... och igen.. och igen.. ;)
Den är inte bara snygg.. utan ruskigt bra och flexibel oxo.
Tja.. det beror ju helt på vad jag har köpt dem för. Vissa av dem har jag gjort klipp på Tex min Jupiter 8 som jag bara gav 14.000:- blev erbjuden 22.000:- en vecka senare av en kille. Den har inbyggt midi o hela skitet. Men helt klart så är Jupiter 8´an den vassaste av dem. Den har ju 8 röster, de andra är ju bara monofoniska. Samt att jupiter 8´an är så ruskigt flexibel och grym, fet, stor, varm, rå, snygg och lätt att ha att göra med ;-) Det är en riktig proffssynth. Inte konstigt att den kostade 6000$ 1981 när den kom.. det hade väll varit runt 100.000:- i dagens penigvärde. ;-)
Antar att alla redan postat sina studios, men jag gör ett sista försök. UPP! :)
precis, ni som sitter där och trycker på en fin studio och en kamera kom igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJToby P18 Har du något val att leva efter något annat då? *garv* ;-)
Producent
2004-01-14 19:45
djtoby: du har en NAD förstäkare, ganska lik min :P
http://www.soundcloud.com/gyllander
DJToby P18 är det en DX7a du har där, eller är jag helt ute och cyklar? :)
OK, tyckte den såg lite liten ut. Vi har en DX7 på mitt plugg. Dom jävla facistlärarna låter mig inte äns prova den. Kanske borde sno den ;)
Vem fan vill ha en DX7´a överhuvudtaget?
Viruz_ P60 Det finns många som vill ha en DX7'a, det är en riktigt bra synth, och det har gjorts många bra låtar med den. Jag ser ingen anledning att inte vilja ha en. Säg mig, vad använder du själv som är så mycket bättre?
Caligula2099 Hehe.. jo det har du rätt i. DX7´an har varit ruskigt poppis. Men jag skulle inte vilja ha en. Du kanske skulle men inte jag. Kommer inte in en FM-synth i min hemstudio. Vad jag använder är ointressant, men jag anser att det är bättre och roligare och mer inspirationsgivande för min musik.
MQS Haha! jävla tönt! Jag visste ju att du spelade in i datamic på förfest innan magget!
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX
Viruz_ P60 Okej, Lugna puckar! Jag ser på din 'sida' att du har en del mysiga prylar ;-) Kul att se andra här som föredrar analoga synthar!
A_Social P23 oj, du lär ju inte höra stereobilden så bra?
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
kollar mer när jag kommer hem
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Har du fixat lokal å sånt så är det all good. men toa är fan ett måste vid längre inspelningar :) annars verkar det soft. hur är golvet å väggarna i lokalen? är det betong lr?
lägg en madrass på golvet med en kudde och ett täcke så kan man bara små sova lite då och då :D Det gillar jag
Ett snyggt lyse som ger ett mysigt ljus gör du så här: Köp en gardinstång + X antal spotlights som du kan festa på den. Skruva upp den på väggen och sätt alla sladdar i ett grenuttag med power switch.... voila soft ljus för under 400. Tänk på att det är grymt om du har många eluttag i studion på olika säkringar
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX
asså alla dessa maskiner kan ersättas med program eller hur? dvs om man kan hantera programmen på rätt sätt....inte sant?
House is hiphop on fast forward ..
MaKkan_XL P19 Den eviga frånga om vilket som är bäst av Mjukvara eller hårdvara. I det senaste nummert av FUTURE MUSIC så har de det första testet där de jämför analoga synthar med nyutvecklade mjukvarosynthar som försöker emulera analogsyntes. Samma svar kommer upp på alla testen. Mjukvaran är bra för man kan spara sina presets och är billig och låter "nästan" samma. Men hårdvaran låter fetare, varmare, dirrektare och nöjesfakton är 1000% högre. Sen kan var och en välja vad han/hon tycker och vad plånboken tillåter. Själv så skiter jag hällre i det om jag måste köra mjukvara, men det är jag det.
Viruz_ : mmm ok.....jag lär mig iaf hellre programmen ut o in, o får samma ljud som det jag annars måste köpa för tusenlappar....
House is hiphop on fast forward ..
MaKkan_XL P19 Visst vi är alla olika... men digitalt kan aldrig bli analogt så är det bara, så det exakta ljudet är omöjligt att efterpapa. Samt nöjet att sitta och skruva på en härlig analog synth och känna kreativiteten krypa på eller sitta och klicka med musen på en jävla skärm. Ungefär som att jämföra känslan att ha härligt sex med en skit snygg tjej med att sitta hemma o porrsurfa på någon taskig porrsite. ;-)
Beatboxare
2004-01-20 21:40
Viruz; med free6.com är det som om du vore där.
/KG BOOM
Var är alla lädersoffor, platinaskivor och Crisflaskor?
"Bara för att du är ful ska du inte tro att du slipper undan"
Cupid Yeah! du vet hur man gör de... fet mick du måste ha..hur länge sparade du pengar? Viruz_ P60 du vet nog inte hur man hittar bra porr tro jag ;)
Eccan P16 Nä, men jag är övertygad om att du vet.
psyenze vi har lika samma musmattor!! whoohoo!
äh sån musmatta har ju jag också ;) psy--> fett mannen! :) gillade censuren!!! haha.....
real recognize real, and you dont look familiar http://myspace.com/sunraw
Nu har jag en TR-909 oxo ;-) *glad*
ignite försök fixa bilderna, finns ju lite gratissidor..Skulle va kul att se.. Låter som en nice setup
track10 skön målning hade ni iaf!
äh fuck studios.. jag spelar in igenom micen på min boomblaster.. polarn beatboxar i bakgrunden!! det behöver inte smaka för att va gata!.. haha
ignite: nice där. såg dom gamla bilderna när 01V:an stod på AW4416's plats hehe.. fetare nu! föressten, är Alesis Nanobass nåt att ha eller? dom säljs ju för bara 900 spänn på jam tror jag..
http://www.myspace.com/timkarlsson