I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya i forumet kolla här först!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2003-12-08 21:45

Nya i forumet kolla här först!

För att inte forumet ska tjockna till med inlägg som redan har behandlats så kolla i FAQ:en först. Där finns det länkar till många sidor som kanske redan besitter svaret på din fråga.

Om du inte hittar svaret där Sök i forumet . Oftast så har din fråga redan blivit behandlad flera gånger om och om igen.

Det diskuteras mycket om vilka program som finns och vilka som e bäst osv. osv. Här nedan är en lista på de vanligast förekommande programmen inom detta forum.

Oftast använda program:

Protools Free
Cubase
Logic
Reason
Wavelab
Acid
Fruity Loops
Cooledit
Adobe Audition
Digital performer

Det finns säkert fler program men dessa är vanligast förekommande.

Olika bra länkar som har med ljudteknik att göra kan droppas i denna tråd.

//Thomas

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-01 13:09
Softic: Hahaha, vadå "save session ass"? Är din dator kaxig mot dig eller är du helt enkelt dålig på svenska?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-01-01 13:10
engelska*
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Rappare

2008-07-09 18:38
Själv använder jag MixCraft 4.1, vilket är bra för nybörjare (amatörer)

Länk till http://acoustica.com/mixcraft/
Hail to the King, baby!

2008-12-06 16:41
"save session as" tycker jag de står
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-08-29 00:28
Finns det nån guide så man kan komma igång med mpc? Det verkar lide krångligt med samples och allt annat.

2010-02-27 22:12
Vllket program är egentligen bäst för nybörjare?

Tack på förhand ;)

2010-11-28 01:09
Vad behöver jag för utrustning om jag ska börja göra beats i samplingsform och var kan man köpa det?