I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-03-03 18:35

NordLead

Tänkte bara höra mig för om det är någon som har en NordLead här eller har erfarenheter av en. Jag är på G att skaffa en för att använda till syntheffekter, typ Vindsvep, Laserljud, Accord stabs. Jag föredrar normalt helanaloga maskiner men för att bara göra effektljud och accord så blir det lite dyrt att köpa 4 analoga maskiner för detta (främst att man behöver en multitmbral för att göra accord). Samt att det är svårt att styra filterna på analoga maskiner som man kan göra med v-analoger via midi. I och med att Nordleaden har 4 parter så kan man ju köra 4 ljud samtidigt från den.

En sampler tänkte jag ett tag på men jag vill ha ett klaviatur oxo för jag behöver en masterklaviatur. Min Roland Jupiter 8 beter sig lite konstigt när jag har Midi OUT sladden i. Annars var den tänkt som master.

Så om någon har en Nordlead eller kan rekomendera något annat i prisklassen runt 3-5.000:- med klaviatur så är jag en lyssnare, för detta ändamål.

/Viruz_