I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Glappkäft-Remixtävlingens resultat!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2004-03-08 19:58

Glappkäft-Remixtävlingens resultat!

1. Cato
2. Memo
3. Illicit
4. Ljudas
5. Fleppo2's andra remix/Johnik


Grattis till er! Det var en svår tävling att avgöra, jag sa Memo men Glappkäft sa Cato, och iom att det är hans låt så....

Min listning och mina motiveringar: (notera att jag som sagt satte memo högst men att GK tyckte annat)

1. Memo: denna remix hade varit totalt överlägsen om det inte hade varit för de plastiga trummorna. hade dom varit lite mer rugged hade denna kammat hem det utan en blinkning. pianot fångade en stämning helt perfekt, och harpan gjorde inte saken sämre.

2. Cato: smutsig, men endå vacker. laidback, men endå hård. snyggt å passande. svensk rugged hiphop i topform

3. Khaled Illicit: fint, snyggt i sann rocafella anda. trummorna var det största plusset.

4. Ljudas: med en förkärlek för dnb går detta som handen i handsken. riktigt snyggt och en oväntad kombo

5. Fleppo2's andra remix: mycket bättre än första, hård å smutsig. plus för initiativ till rap, minus för att den inte var så tight. lustigt att han som sa att han skulle göra en mer passande remix än mig gör en som kör i samma spår som min första;).

5. Johnik: snygg å smutsig denna åxå, lite tråkig bas å så bara. känns dock ofärdig, men på god väg. skulle kunnat klättra högre med mer arbete. snyggt röstfilter...


synd att inte fler vågade sig på att scratcha, rappa, spela gitarr, beatboxa, sjunga eller något i breaket innan sista reffen. hade varit roligt att höra mer sånt....

jaja, grattis iaf! Cato , skicka ett meddelande med din adress till Glappkäft så får du ditt utlovade demo!

Jag är starkat i världen