bli dj..

det är så att jag tänkt på en sak ett tag nu...

varenda gång jag är ute klagar jag på dj:n å säger fan va keff han är..

så nu har fått för mig att jag ska ta saken i egena händer å bli dj...

så vad tycker ni att jag ska börja med?...

mvh

Känns livet hårt?.. använd gillette
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
sätt dig in i musik, och då ska du absolut skita i vad du själv tycker om och bara hålla koll på vad folket gillar. Sen ska du helst ha polare som pysslar med det så att du har kontakter som kan hooka upp dig på arrangemang. Resten räknar du nog ut själv.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!
jaja det där har jag listat ut..

jag tänkte mer på dem tekniska detaljerna..:P..

va för mixer ska man köpa...å allt sånt...

tack for tipsen
först måste du hitta en egen stil.. en trademark liksom. börja till exempel med hollänsk country från 60-70talet. det är inte många som kör, så då får du snabbt en egen stil. Sen måste du ha en eller flera häftiga t-shirtar som du kan flasha med när du spelar.
Och just det, ett par grammofonspelare också. Sen måste du ha en speciell matta på dina grammofonspelare, en sådan kallas för slipmat, och den är till för att du ska slippa vända på skivorna.
Och det är alltid bra att ta lite smör eller matolja på fingrarna innan du börjar scratcha eller mixa.

Lycka till !!!
ja tror vad han vill veta är detta...

först och främst.. så behövs ju vinylspelarna... en technics SL1200 eller SL1210... du behöver ett par sådana.... denna modellen för den har direktdriven motor... och de är bra grejjer... fast dyra som aldrig förr.. sen behöver du ju såklart en mixer... vilken du ska skaffa är de ingen ide att säga.. de beror ju på hur mkt du vill lägga ut?? sen förstärkare och högtalare.... folk ska ju kunna höra musiken du spelar :p.. förhoppningsvist.... såvida du inte spelar för döva.. då behöver du bara en plastmugg som du trummar på....
"I'm like you, I have no name"
heheh nee men man kan satsa på begagnade technics :) de behöver inte va splitternya...hehehe....
"I'm like you, I have no name"
du ska köra vinyl
cd är tråkigt

gå in på www.djbattle.net och kolla i köp & sälj forumet!
där brukar det finnas bra begagnade spelare.. kolla www.blocket.se också.. nya kostar runt 5500+
sen måste du ha bra pickup också.. är mer än man tror att köpa
I Love Gl�gg
satsa på bra skivspelare typ technics eller nåt sånt..kolla djbattle.net dom har recensioner på olika skivspelare och mixers
det är bättre att köpa bra skivspelare från början och satsa på en skitmixer..ifall du har bra skivspelare från början behöver du aldrig skaffa nya

sen när man har fått sin utrustning äre bara å köpa massa vinyler, sluta ha ett socialtliv och börja träna :)
www.twitter.com/chefovic
www.randombastards.com
ööh..man behöver inte en licens för att vara DJ...
www.twitter.com/chefovic
www.randombastards.com
gå till en fritisgård och kör lite där kolla om du gillar de...gillar du shittet börga spela ;)
Pz
//Nabil
Ensamma vargen
Jag skulle lätt vilja bli dj ja skulle kunna bli det om ja ville men tyvärr så kommer fallet aldrig bli så. Eftersom jag är för snål
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2004-05-03 16:30
vilken budget har du, plus - har du testat att spela för det kan
ju kännas kasst att lägga ut många tusen för nått som man senare märker inte är så kul..

Och till alla som snackar om att 1200/1210 är de bästa spelarna
så hoppas jag att ni vet hur fel ni har, självklart är de bland de
bättre på marknaden men tänk på att dom är 20 år gammla (ok, mk3 osv men det är i grunden samma sak)
fair enough...
Skivsamlare

2004-05-04 11:22
dlc: Visst, kvalitén tänker jag inte hacka på, och det är
en bra anledning till at köpa dom. Men om du satsar på
en spelare med grym motorstyrka och extravaganta spår-
egenskaper så finns det bättre, många vet inte det och det
är därför jag valde att ta upp det, t ex PDX 2000 är ett drömköp
ifall man ska scratcha och TTX-1 kostar inte så mycket mer
än en 1210 men har bpm-mätare, key-lock och en massa
andra funktioner som som våra gamla technicsvänner saknar.
Slutsats: 1200/10 är bra spelare med bra kvalité men
t ex pdx och ttx1 är bättre spelare(med sämra kvalité).
fair enough...
Skivsamlare

2004-05-08 14:15
dlc: det är det jag sade hela tiden, men att det finns bättre, fast det var ingen pik åt dig. Aight?
fair enough...