I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-12-08 00:00

fel ordval

Hey, funderade på en detalj bara...

Dom flesta beatmakers kallar sig för "proddare" lr producenter.. man använder ordet "jag proddar" vardagligt.
Och sanningen är att prodducera, JA , betyder att skapa något vilket alla beatmakers gör. Fast jag tycker att ordvalet proddare används av många för att ge sig själv en högre ranknings tittel på vad man gör, ja menar jämfört med "riktiga" producenter, bra lr dåliga men som har koll på hur man producerar riktigt, dvs olika typer av ljud och stilar vilket en bra producent bör ha koll på. Jag vet att d finns skitmånga bra beatmakers som säkert proddar phet, fast ja tycker kortfattat att ordet prodda är att ta i eftersom d e skitmånga beatmakers som inte vet ett skit om riktig production, och bara säjer d för att d låter cool, en beat maker är en beat maker, och en producent kan vara beatmaker, fast d e långt ifrån samma sak... vad tycker ni?

(ps. är själv inte beatmaker vilket förklarar min okunnighet vid eventuella fel)

Han ljuger ja svär på abåa!