I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avbrott? När musiken känns död.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Groupie

2005-03-22 12:14

Avbrott? När musiken känns död.

Det gäller väl allt i livet så det är inte så konstigt att musiken hamnar i lågläge ibland, åtminstone upplever jag det så.

Helt plötsligt låter allt man gjort skit...eller låter likadant..eller att det är otydligt vart man vill nå med sin musik.

Hur som helst..skulle vara intressant att höra om vad ni har tänkt på ämnet.

Det blir ju aldrig så att man ger upp...underbarare sätt att uttrycka sig på än genom musiken finns inte. Men ibland känns det inte som att man har så mycket att uttrycka kanske?:P..Haha, äh..hemma över lunchen och flummar..

Sov gott.

2005-03-22 12:17
håller med dig, kan hända att jag gör ett beat på en månad när det inte går ngt vidare, kan hända att jag gör 20-30 på en månad när allt går bra :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-22 15:22
yes...
Jag har knapt gjort ett beat på fan snart ett år. började med att burken jiddra som FAN, ljudkorts knas, hårdiskar crashade, ram-minnen gick sönder osv osv..
Har fan inte riktigt orkat sätta igång igen, fast jag har nu nästan en fungerande datorjävel (diskarna e still fucked).
Känns som att alla motgångar är ett tecken att jag ska skita i dehär haha, speciellt när jag lyssnar på mina gamla grejer som låter piiaass.

Nåja... skam den som ger sej.. ugnnhhh.
//Spliffan

2005-03-22 15:58
Så fort man utvecklas så ställer man ofta mer krav på sin utrustning eller så önskar man att man kunde ta sig mer tid till musiken. Sen när man samtidigt är urfattig och dessutom stressad över massa annat som en mafuckah så tappar man lätt inspiration och motivation!

2005-03-22 16:24
händer alla kan jag lova! my way of dealin wit it är att lyssna på mycket musik när man har en svacka, och inte sånt man brukar lyssna på utan kanske nya grejer och även gamla grejer man inte hört på ett tag.
Stressa inte med att få tillbaka inspiration. Tänk inte på det så mycket.

SEn brukar det bara ploppa i huvvet o då e man back on track.

Som Jay-z säger i fade2black klippet: The by far most important thing in music is inspiration. When u'r not inspired to work u start thinkin, and when u'r thinkin u start forcing music, which is never good.

PeaZe
FaZ representing R.B.Y FamilY
Groupie

2005-03-22 19:49
Mm, absolut...man kan inte pressa fram något. Men ändå..ponera att man skulle vara producent till yrket ( utgår från mig själv då jag inte tjänar pengar på det just nu iaf) och har massa uppdrag...då kan man inte avbryta affärer due to för lite inspiration för stunden..

FaZ: Jo precis, försöker lyssna på nya grejer hela tiden..kolla hur folk i genres utanför det egna arbetar. Men men, extreme situations call for extreme measures.:P nu blir det lyssna på Seals greatest hits och gym-musik en vecka framåt. Hehe

2005-03-22 21:29
Brukar bli så ibland, då är det bara att lägga ner ett tag..inte hålla på med musiken nån vecka så blir det bra.för mej iaf:)
Its Tricky!