I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ljudkortet jävlas

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2005-12-05 23:51

Ljudkortet jävlas


Det är så att jag fick ett ryck och skulle spela in en grej från en flashfilm. Enklast gör man genom att spela in genom ljudkortet, men till min föfäran så fanns det bara ett enda inspelningsalternativ, och det var genom mickrofoningången. Så jag installerade nya drivrutiner och hoppades på att det skulle vara löst men ICKE! Snarare tvärt om, för nu försvann alla volymkontroller för inspelningen. Så här ser det ut:

http://tinypic.com/i6l35c.png

Det spelar ingen roll vilken Mixerenhet jag väljer, det är lika tomt på alla. Jag har avinstallerat installerat om drivrutinerna tre gånger utan resultat. När jag gick tillbaka till de äldsta drivrutinerna så fick jag inte heller tillbaks mickrofonalternativet.

Kortet i fråga är ett M-Audio Delta Audiophile 2496. Det är ju ett ganska populärt kort här omkring, så jag tänkte om någon upplevt något liknande problem, och hur löste ni det i såna fall?


Innan ni uppmanar mig att söka; jo, det har jag redan gjort.

"I had a dream; I was fifty-two people."