I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ensoniq EPS-frågor...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-07-23 00:06

Ensoniq EPS-frågor...

bör väl inleda med att jag inte har nån manual...

har luskat ut hur jag "klipper upp"/varierar samplingarna på varje instrument.... men går det göra ett "ljud-kit" med olika samplingar på varje instrument?

ska det va några speciella/äldre disketter? försökte formatera några, men får fel: "disk data corrupted".

tacksam för svar/cato

lök

2006-07-23 01:20
Den tar gamla 3,5 DD disketter, finns ej i affärerna men jag tror du kan beställa från USA.

2006-07-23 01:40
finns mycket på ebay... DD discs alltså
real recognize real, and you dont look familiar
http://myspace.com/sunraw

2006-07-23 01:49
försök haffa en zip eller scsi disk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-23 21:47
ah, ok....DD it is...tur jag fick me ett gäng, hoppas dom funkar bara....

upprepar:

går det göra ett "ljud-kit" med olika samplingar på varje instrument?
lök

2006-07-23 22:42
Ja det kan du göra, det är bara att du skapar olika layers. Gör en layer till varje instrument som du vill använda, sen samplar/kopierar/laddar du in instrumentet på rätt layer, sen går du vidare till nästa osv. Sen är det bara att du sparar det på diskett, testa med någon annan diskett, har stått sådär på min oxå men det funkade med en annan :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-25 21:43
tackar för svar.....men hur skapar jag en layer?
lök

2006-07-26 10:12
command eller edit och sen layer och så create new layer :)

2006-07-26 10:35
Flinta is the shizz ;)
|Addsoul - www.myspace.com/addsoul|