I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spela in i mono i ableton Live 5, hur?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-10-13 19:27

Spela in i mono i ableton Live 5, hur?

ja, hur gör man det, nå snille som vet?

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-10-13 23:42
hur enkel som hels. på högra sidan i seq fönstret har du input kaneler, vanligt viss står det 1/2. klicka där o välj bara 1 eller bara 2. KLART!
"bitchslap efter bitchslap vaknade ja sakta till liv.."

2006-10-14 13:18
Tackar! jag var där och surra ett tag...

2006-10-15 01:14
är de nån ide att lära sig de programmet? jag har hört det höjas till skyarna av många men när jag testade så verkade det sjukt krångligt och jag fattade inte riktigt vad funktionen med det va?
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-10-15 01:21
ja kan bara säga att LIVE 5 är d bästa som hänt musik skapare sen den första synthen uppfanns. den e lite knepig i början, men läs hjälp filen o gå genom lektionerna som finns inbyggda i själva progget. ge inte upp, d e värt att lära sig. när d kommer till att göra elektronisk semplingsmusik som hip hop så finns d inget som kan mäta sig me LIVE 5.

2006-10-15 18:52
knaz 
Jag har testat det ett antal gånger nu, å jag känner inte alls att det är någon som jag skulle vilja arbeta med. kan du förklara varför det är så fantastiskt? i jämförelse med tex cubase och logic. tycker att det verkar svårjobbat och konstigt uppbyggt.

2006-10-15 19:18
cubase o logic e sequencers från början. man har lagt till mer o mer wave editering me tiden.

LivE bröt genom d mesta när d kommer till att "leka" med wav o mp3 o la till MIDI funktioner sen. du kan göra i stort sätt va som helst me en ljud fil eller loop. jag tror inte att jag kan förklara d riktigt bra, men jag har ett förslag. klipp ut en loop från nån låt o posta den i denna tråd så kan jag demonstrera istället ;D

2006-10-16 14:05
ingen som har nån instruktionsvideo eller nått? jag startade de o de ser så jävla rörigt ut jag fatta inte ett smack gav de iof inte mer än 5 min
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-10-16 22:23
yeah mannen. gjorde alla dessa bara till dig!! ;D

http://www.ableton.com/movies

2006-10-16 22:24

sorry. här e länken

• ABLETON LIVE MOVIES •

2006-10-16 22:56

thanks knazen

2006-10-16 22:58
fast jag förstår fortfarande inte riktigt skönheten om jag ska vara ärligt, efter att ha läst lite på deras hemsida och sådär.

give it another try knazen ;)

2006-10-17 11:00
Jag som använt Ableton Live och mest spelat in och mixat tycker det funkar jävligt smidigt. Otroligt stabilt program. Hade lite problem ibörjan men efter ett tag faller bitarna på plats.

2006-12-26 12:23
Vad Ableton gör gör den i realtid.

Så som lägga till vst efx, timestretch m.m...

Saker som får Cubase och Logic at hacka till eller spraka.

Att Ableton är såååå sjukt stabilt är oxå en fördel !

Jag mins när jag hade ett gig i Paris och körde Ableton 5 Beta
(jag var beta testare ett tag) hade inga problem alls.

jag har både kört Cubase och Logic tidigare, men Live is the real deal !
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.

2007-01-13 20:31
håller med...

Det är bara kärlek till ableton live!

Har använt det ett tag nu och det går som på räls, non stop!