I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

spela in ljud från datorn

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2006-12-01 23:37

spela in ljud från datorn

jo nu är det så här. det fins ett program som följer med det flästa nya mac (apple) datorerna, mins inte vad det heter, men med det kan man spela in alt ljud som kommer ut från line out porten. så om du ser en film så kan du bara trycka rec så spelar den in allt ljud som filmen har att bjuda på just då, ni förstår säkert!. ja så min fråga till er är då om det fins nån motsvarighet till windows?

Jo stava är en onödig sak tycker jag, förlåt.

2006-12-02 13:49
antagligen gör det det.. men i din ljudkontroll )kontrollpanelen) kan du ställa om vilken signal du violl spela in i datorn... Slå om den till "ehat you hear" så kan du spela in allt lud som du hör i vilket program nu väljer att spela in i.

gött

2006-12-02 15:47
hum det låter möjligt men hur ställer man inte det försökte pilla lite nyss men kom inte på?

2006-12-02 16:35
Retur P23
Det beror ju på vad man har för ljudkort. "What you hear" är väl typisk soundblaster grej?

Jag har grova prpblem med där, rockar usb ljudkort. Vet ej varför det inte går för mej.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-12-02 17:04
nu måste jag göra så här: jag har koplat en 3,5mm kabel från line out till line in å spelar sedan in i cubase. å vist det funkar men ljudkvaliten sänks nåra annigar! å det är ju LITE störande + att det är ju inte så smidigt
snart ska jag köpa nytt ljud kort å då komemr ju ljudet inte vara nåt problem. men å ha en sån där spelain innnan det kommer ut skulle ju vara det optimala!

fred ut!/cap

2006-12-13 19:46
ingen som kommit på nått?