I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-01-22 16:29

låt inspelningar

jag har skrivit texter nu i 3månader, har dock inga beats. Hur går man tillväga? Ska man köpa beats som passar in till låten och sen spela in det hemma (vad behöver man?) eller ska man gå direkt till studio? Jag är jävligt ny till inspelning, men jag har skrivit dikter sen jag var 12? Och jag har ett bra grymma låt texter. Några tips?

Jag behöver spela in något så folk kan lyssna, I need some beats.

peace

Att påstå att jag svär e på de hela befängt, jag bara harklar mig lite..

2007-01-22 16:36
Någon som kan länka mig till ett pack freebeats?
Sen lite tips om att få ett schysst flow, vet inte vart detta skall postas.

peace
Producent

2007-01-22 19:23
freebeats, kika på www.soundclick.com  eller lägg en slant på ngt du tror kommer funka för dig.

word up!

Beats, creativity & life
https://soundcloud.com/p-tech-santiago
Producent

2007-01-22 19:31
Flow kan man också köpa, kolla runt lite på soundclick och frizon.
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2007-01-23 00:48
Vad behöver man för att spela in hemma? Vad menar du om att flow kan köpas? oO

peace

2007-01-23 10:48
flama mig inte nu när jag frågar detta, vad är mikfofon oreamp, pyffskydd, och vad gör en mixer?

2007-01-23 13:00
ja några saker var fel...

1. en preamp är en ingån för mikrofoner med en gain för eventuell förstärkning av signalen. Man kan altså inte göra så att det låter varmare med bara en preamp. Däremot så finns det micpreampar utrustade med en kompressor, EQ m.m.
2. Mixer är onödigt.
3. Köp ett bra ljudkort med en inbyggd preamp istället. Mycket lättare och blir oftast bättre också. Ex. ett Focusrite Saffire LE. För Focusrites preampar är väldigt bra i låga prisklasser också.

så det du ska köpa är en bra mikrofon, Focusrite Saffire LE ljudkort, puffskydd, bra data och ladda ner ett bra program...
Jag Är RapparKalja

2007-01-23 13:44
Monitorer skulle väll inte skada?
http://myspace.com/etownbeats

2007-01-23 13:51
många "billiga" monitorer ljuger så köp sennhieser hörlurar i minst 2000kr-klassen... de är väldigt raka och ärliga

annars kan jag rekomendera genelec 8020A eller Dynaudio b5... de är nog de ärligaste jag hört i den prisklassen på länge.
Jag Är RapparKalja

2007-01-23 13:53

Du kan leta freebetas i beatforumet, Du kan lyssna på andra låtar & hitta insperation till olika flow. Sen kan du bara våldsgästa någon stackare som har studio & recca skiten där!

Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!

2007-01-23 16:04
det är ju bara utslängda pengar, bättre med duglig utrustning och lära sig än att slänga pengar på skit för att lära sig och sen vela köpa bättre,,, har du ingen polare att spela in hos annars?
Jag Är RapparKalja

2007-01-23 19:13
Nej, jag känner fan ingen i göteborg. Jag har pengar så det är inte ett beskymmer :p

Behöver bara veta hur man kommer igång och sen flyter allt på eftersom, har både pengar och tid.
Bor ganska nära musikbörsen så vad ska jag fråga efter om jag går dit så jag inte bara kommer dit, ska ha en mic. men vet inte vilken? Vill inte vara lost :p

Ingen som har typ en rar fil med massa massa freebeats? nån som samlat på sig?

2007-01-23 19:25

Ramlösa

Du kan gå till musikbörsen. Sen förklarar du för dom att du vill ha en hemmastudio. Och berätta för dom vad du ska göra, alltså vad du ska spela in osv. Dom kommer att hjälpa dig! Så slipper du sitta här och titta på vad alla skriver, massa olika saker bara.