I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mic via USB till dator ?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-02-01 17:32

Mic via USB till dator ?

Jag fann denna lilla USB grej intresserande, någon som har en likadan eller liknande ? Vet om den fungerar hyffsat dugligt att spela in lite rap med ?

USB grejen kostar 395 Kr.

Har nyss börjat att rappa, så söker verkligen inget avancerat så länge det blir skapligt ljud och reko inspelningar så man får lite chans o se hur det utvecklas och om det är värt att köpa dyrare material senare.

Micen däremot hade jag tänkt att slänga ut mer pengar på då det är ganska stor kvalitétsskillnad, någon som vet en billig men bra mic att rekomendera, helst ifrån musikbörsen.

Hade även tänkt att bygga om en garderob till ett micbås, eftersom att det är billigt och förbättrar kvalitén så som jag förståt det.

Bild på "The thing"

http://www.musikborsen.se/itm_img/big_133482.jpg

Info om Interface Roland UM1SX:
UM-1SX, Prisvärt MIDI-interface, chassiekontakter för MIDi in/ut
Prisvärt MIDI-interface i "kabelutförande", chassieuttag för MIDI-in resp. MIDI-ut
Ersätter tidigare modellen UM-1S
Nya funktioner: - Diodindikation av MIDI in/ut - Kompatibel med standard OS drivrutiner
Strömförsörjning via USB-porten
Stöder såväl avancerade specialdrivrutiner som operativsystemes standard-drivers (ingen installation
av drivrutiner behövs om standard OS drivrutiner föreligger)
Kompatibel med WindowsXP/2000/me/98, MacOS9, OSX

Tackar för all hjälp jag kan få och ni kan behålla era spydiga kommentarer, för kan tänka mig att en hel del kommer att kasta dynga i denna tråden ;/

Peyz!