I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-22 10:07

recording

Utrustning: Behringer Xenyx 1002 mixer. M-audio Delta Audiophile 2496 ljudkort. Adobe Audition 2.0 inspelningsprogram, har cool edit, pro tools (när jag startar detta program står det att den inte hittar hårdvaran och sen stängs programet av?, (unable to locate M-audio hardware, please connect and turn on" Ingen jävla record fungerar? Vet inte vad jag ska göra, försökt med allt, någon som kan hjälpa mig?

Bara windows inspelningsfunktion tar upp vad jag säger och spelas upp. I have no idea. peace

Att påstå att jag svär e på de hela befängt, jag bara harklar mig lite..

2007-02-22 10:20

okejj..

har du prövat instaker OM drivers`?
Kanske det?
Kanske du ska in instölningar o leta eftera ljudkortet själv?
Har akkdrig själv anvdet det så vet inte riktigt::::S

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 10:26
allt verkar hel mysko.. Jag ska testa att köra om mina drivrutiner, men jag tycker det är konstigt. Har jag inte advance  AC97 audio driver på så fungerar ingeting.. och det är plug in driver tror jag oO

2007-02-22 10:28
Jag har ett inbyggt ljudkort i datorn, jag vet inte om det "krockar" med mitt andra ljudkort som jag köpt.

2007-02-22 10:31
det kan vara så! vad föe juskort har du inne i datan då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 10:42
Jag har ingen aning, vet bara att det är inbyggt. Har en sån tv dator till studion.

2007-02-22 10:44
Men jag får ljud när jag spelar in i windows inspelning. Så det funkar igentligen.

Cool edit får utslag när jag pratar i micen. Men när jag ska spela upp något hör jag det inte. Någon som kan hjälpa mig med inställningar eller vet vad jag gör för ´fel?

2007-02-22 10:49
hmm... vet e fan vad det kan vara för fel :S

2007-02-22 11:29
haha, vissa mp3 låtar spelas jätte långsamt nu, och jag har inte gjort något? oO

Jag har rätt många ljud drivrutiner.
Avance AC97 Audio
LJUD-CODEC
M-Audio Delta Audiophile
Mediekontrollenheter
VIDEO-CODEC
Äldre ljuddrivrutiner

behöver jag alla detta? ska jag ta bort allihop och bara installera det jag behöver?

2007-02-22 11:59
precis ! Realtek AC97 kan du behålla ! resten som du inte behöver kasta ut skiten :D

2007-02-22 12:37
Please, help me out, haha!

2007-02-22 16:55
Avance AC97 Audio

Realteck ac97, det är orginal ljudet i din dator ...

du ska bara andvända det ljudkort du har . dvs M-Audio..

när jag körde hade jag också 2 ljudkort , och sen avistallerade jag det andra som jag inte andvände och vips så funkade det!
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-02-22 17:19
Säger som Clein P15, Tror det borde funka då..
HANINGE

2007-02-22 17:25
Vem jag vet inte vilka drivrutiner jag ska ta bort?

Jag testade att ta bort Avance men då fick jag inte ut något ljud alls i datorn :s

2007-02-22 18:25
läs manualen till ljudkortet..

stäng av det inbyggda i enhetshanteraren och installera om drivarna till ditt nya...
"Hype this"
http://www.Apostrof.nu http://www.Apostrof.nu

2007-02-22 19:43
Okey, jag får testa det, annars frågar jag mer. Jag gick till musikbörsen förut förresten och en kille där sa att man kunde stänga av det intregerade ljudkortet i biosen? Någon som vet mera specifikt hur man gör detta eller vad det kan heta? thanks

2007-02-22 19:51
Jag skulle personligt gjort, vilket jag gjorde!

Avinstalera drivisarna -> Ta ut kortet -> installera drivisarna -> sätta i kortet, då funkade det för mig igen ! , bara de att man måste installera drivrutinerna innan hårvaran hittas typ :P
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-02-22 19:54
aight, men när jag startar om datorn så står det "hittas ny enhet" den där jävla avance, spelar ingen roll vad jag gör. datorn vill ha avance som main verkar det som? oO

2007-02-22 20:02
okey, nu har jag iaf stängt av AC97 i biosen. Inte en jävla aning vad jag kan göra nu :s

2007-02-23 16:44

Man skulle slippa sådana här frågor om folk bara läste manualerna till sakerna dom köper. (såvida man inte kan det redan)

"Hype this"
http://www.Apostrof.nu http://www.Apostrof.nu