Juli@ problemet som aldrig löst sig!
Hey hey! ja har haft juli@ ett bra tag nu... Mitt problem är att ja får bara all media i vänstra högtalaren! jag har kabel för left/right... som ser ut som såhär på länken nedan! http://www.jamshop.se/images/items/CPR-200.gif ja kör med Soundking mixer "MON" som ja vridigt å vänt händer ingen ting ! "PAN" är så rak som den kan! ja de är vad ja har å bjuda på!! hoppas nånn som har haft samma problem å löst de :P yalla !!
har du möjligen samtidigt köpt studiomonitorer med slutsteg i bara den ena högtalaren och inte vridit upp volymen till max på dem? uteslutningsmetod
Nej ja har inte köpt studiomonitorer!
hehe ok.. testat växla sladdarna? alltså röd till vänster etc kollat högtalarna med annat än dator?
jo ja har testat att switcha röd till vänster å svart till höger å åt andra hållet... ja högtalarna funkar som dem ska... när ja byter i kontrollpanelen till mitt gamla ljudkort så funkar högtalarna i båda! + ja har testat att använda dem för Tv:n å de gick som de skulle de med!
låter verkligen som om det där kortet är fucked. du har installerat alla drivrutiner rätt och så..? och avaktiverat ljudkretsen på moderkortet
yes alla drivrutiner är installerade! nu är ja lite förrvirrad hur du menar med att avaktivera ljudkretsen på moderkortet ^^ ??
kontrollpanelen - ljudenheter tror jag, vet inte om det går att göra det i bios också
ja har nu avaktiverat mitt gamla som kom med i moderkortet! men det är samma grej! ingen skillnad! + ja testade att avaktivera det från bios! ingen skillnad då heller.. abo det är knas.. ja kollat sladdar å grejerna i musikbörsen å dem säger att saker å ting står rätt till!
det va nånn mer från whoa som skrev samma problem för ett bra tag sen... men vet aldrig vad som hände med den personen sen!! om han lyckades lr inte
Producent
2007-03-02 22:29
Ok, vad har du för grejjer säger du, hur har du kopplat det ? Jag hade en mic preamp och den va liksom mono, det enda jag gjorde var att köpa en riktig mixer. Blev en mini en, en Alto S6 Mixer. Den funkar skitbra tycker jag, kör på RCA ingångarna på ljudkortet och till mixer så fixxade sig biffen !
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2007-03-02 22:35
Kabeln du visade är ingen left right kabel utan en mono kabel
Grejerna ja har är en Alto mickpre amp, en sound king mixer å juli@ då förstås! O_O så vad för sladd ska ja leta efter?? thx för allt fellas!
Producent
2007-03-02 23:52
jo det har den! först hade köpt pre ampen! sen köpte ja juli@ å då va ja ju åxå tvungen att köpa en mixer åxå =)
samma trubbel när ja använder tape med =´(
de står på sound meter att de kmr ljud från både left/right men fortfarande ba vänstra som hörs
den var bra, jag tycker du ska spel in den i studio
mickillah: kablarna han visade är tele-rca, left och right
Producent
2007-03-03 15:51
Nej, det är mono
Producent
2007-03-03 15:52
Kabel HOSA HC-CPR-204, 4m, 2 monotele-2 RCA Audiokabel 2 monotele - 2 RCA 4m
Producent
2007-03-03 15:54
fråga mig inte varför, men dem kablarna är helt skit funkar inte som dem ska till en mickpreamp
låter sjukt förvirrat.. mic = mono micpreamp - stereokabel.. det går liksom inte ihop? ja kablarna är iofs mono var och en för sig precis som rca men tillsammans (vit/svart + röd) blir de stereo. stereotele används bara när det endast finns en utgång i stereo, som tex hörlursuttag och liknande.
Jag är fett förrvirrad!! ja har iafall testat med båda kablarna! som visats på länkarna! men fortfarande har ja problemet! skumt allt de här!
Jag hade samma problem, avinstallera drivrutinerna. Gå in på den här datorn (egenskaper) enhetshanteraren. Stäng av ljudkortet, de vanliga. Starta om datorn, installera de nya drivrutinerna till andra kortet. Voila, funka för mig
Att påstå att jag svär e på de hela befängt, jag bara harklar mig lite..
RAMLÖSA!!!!!!!!!! TACK!!!!!!!!!!! ja ska nu testa!!! abo va spännande!! men vilka kablar körde du pårå? FREAKIN WUHUUUU
Graffare
2007-03-04 01:49
Chico_ jag har samma problem som du har. Dock när jag lyssnar med hörlurar så kommer det i både höger i vänster men när jag sätter på musik med högtalarna så funkar bara vänster... jag märkte problemet när jag lyssna på nån gammal snoop-låt som jag kan ganska utantill och vet när han lägger adlibs/dubs och blev förvånad när man inte hörde det när man spela upp musiken.. help plz
http://metafourhiphop.com/
wtf mitt gamla drivrutin för media installeras automatiskt :S?? när ja har avinstallerat den gamla så finns de liksom kvar! när ja startat om datan! men ja har tryckt avaktivera på den!! innan ja installerade Juli@ drivers!
okey nu n'r ja tittar i enhetshanteraren så har ja nu gjort så att ljudtyrenhet för multimedia inte finns SM-busstyrenhet inte heller finns!! asså det är som en frågetecken som flik
Jag har en fråga! Jag har Juli@ och Studio Projects VTB1 preampen, jag får bara vänster eller höger ljud när jag spelar upp ljud eller spelar in ljud, det är för att jag bara har en kabel som går från preampen till en ingång, jag undrar ifall jag behöver en kabel med två sladdar? Iåsfall vad för kabel?? peace!
jag har testat alla olika saker nu! alla grejer som att byta kabel till stero o.s.v å gjorde som Ramlösa sa... Jag har kommit fram till att ja hatar Juli@! javet de kanske inte är juli@ som har trubblet! Tack för all hjälp ännu en gång! Peace!