Samples - Nybörjare Hejsan.Nu är det så att jag länge varit sugen på att producera lite egen musik. Jag har skaffat mig programmet Sony Acid PRO 6.Jag skulle behöva lite bra gratis samples.Om ni vet någon bra sida så får ni gärna länka, om ni gjort massa egna samples och vill dela med sig så skulle det också varit jättekul :)Ni får gärna också skriva om ni har några tips till ACID, lr om ni vet någon bra sida med enkla och bra nybörjar guider? Gärna på svenska :)Sista frågan, Är det "lagligt" att klippa egna samples och använda från vilken låt som heslt lr vilka regler gäller?Helst inga kommentarer som, samples får du fan göra själv lr något liknande.(Kanske hör hemma i Beats tråden ? vet ej)MvhMåns P
Nej detta är helt rätt forum... alltså gå in på www.google.se sen sök efter free samples eller nåt så får du upp en mängder med sidan... sen när det kommer till samples så är ju det inte lagligt att använda andras låtar till att göra eget klart man får klippa i dem men det är olagligt men det är ju "så" många som bryr sig om det... vi kan ta ett exempel abbas låt som madonna ville göra om hon ville bara ha den slingan i början på jag tror 10 sek och för bara den betalade hon 3 miljoner för att ha rätt att använda sen borde man vara försiktig om man nu skulle bli en bra beatmaker och man "råkar" använda en slinga som tillhör en bra musiker så kan han/hon/dem lätt väcka åtal och sen till acid själv tycker jag du ska köra i nåt kanske mer beatprogram som Fruity loops eller Reason eftersom det inte finns några färdiga drums eller ljud i acid eller några kanske men reason eller fruity loops passar bättre och då är det ju bara till att spela sj ? inte så svårt bara att sitta och plinga lite, och till slut brukar det ju alltid skapas något bra. som sagt ska du ha ljud och sånt gå in på www.google.se och sök finns oftast gratis trummor,ljud,bas etc.. hoppas du fick svar på en del frågor ...Peace !