I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brusar i hörlurarna när man spelar in :(

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-04-25 12:22

Brusar i hörlurarna när man spelar in :(

Har ett problem, när man spelar in så brusar hörlurarna när man spelar in, man hör lite lite i bakgrunden av beatet, men kan inte få bort bruset :/ Jag använder både Adobe och Cooledit, men samma sak händer..

Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!

2007-04-25 13:58
du kanske använder en inbyggd ljudkrets? De är inte byggda för att spela in musik i proffskvalitet...

Men för att kunna få ett riktigt svar på frågan måste du dock berätta om all din utrustning och hur du har kopplat.

2007-04-25 15:05
Okej, men jag har dessa saker :

Mick : AKG Perception 100

Hörlurar : AKG K240STUDIO ( Om det va bra å veta )

Mixer ( eller vad man nu ska kalla denna ) : Interface Lexicon Alpha Studio

kopplar micken å mixern på en sak : Behringer Micropower PS400

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Det va allt jag hade ..
hoppas ni kan hjälpa mig me detta..

Peyz!

2007-04-26 10:29
ljudkort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-09 19:59
upp ?

2007-05-10 01:07
Lemme get this straight...
du kopplar alltså
Mikrofon -> Micropower PS400 -> Lexiconinterface
Och hörlurarna är kopplade i Lexicon-lådan också.

Har jag rätt?

Det låter med andra ord som ett duplexproblem i Lexiconen. Jag kan inte komma på någon annan förklaring än det. Med andra ord, ditt problem är troligtvis att ditt ljudinterface inte riktigt klarar att spela upp och in ljud samtidig.
Skulle kunna vara just hörlursjacket också, du skulle kunna försöka bomma en liten mixer av nån, typ en Behringer Eurodesk eller motsvarande, koppla in den på ett av utgångsparen från ditt interface och testa att stoppa hörlurarna i den.
Men jag är inte helt säker, dock. Nåt stort lurt verkar det ju vara.
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2007-05-10 01:28
kan också vara micken bak och fram och för stark volym i hörlurarna, man kan aldrig riktigt underskatta whoa... ;)

2007-05-10 11:48
Okej, tack för info, men ska försöka testa detta..

Peyz!