I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-03 22:32

Reson 3.0

hallo folket !

tänkte bara höra med någon som använder Reson som jag , behöver lite hjälp har stora problem med Att få den sköna kicken och basen i mina låtar Kom med råd hur man kan göra !'

peace PvL

2007-05-03 22:35
det borde va bra om du förklarar lite vad du menar med Skön kick..hur ska den låta?

2007-05-03 23:35

Pau ingen idé att du äns försöker för här i producent forumet svarar bara massa spydiga producenter med deras överlägsna kommentarer. Fråga någon du känner typ istället som håller på med reason? eller aja, men ja lovar dig ingen kommer ge dig en full beskrivning här på whoa ..

www.znapmusic.com/klockren
Moderator

2007-05-03 23:52
Klockren: Nu tycker jag faktiskt att du har fel ;/ Då folk kommer me spydiga kommentarer är väl då de kommer nån och frågar vilket program man ska använda för att spela in en låt när de redan finns tusentals såna trådar. Annars när folk kommer och frågar något vettigt så kommer folk ofta med mkt bra svar och är väldigt hjälpsamma.

Men till din fråga pvl så får du nog förklara lite mer specifikt vad du söker.

myspace.com/jiahprod

2007-05-04 00:07
jag kan ge dig ett tips. lägg på en compressor på redrum efteråt.. en mclass!
www.royalstreets.se www.myspace.com/royalstreets

2007-05-04 00:57
jobba med eq också! så dom inte ligger å bråkar på samma frekvenser, exempelvis boosta kicken lite vid 90hz samtidigt som du då skär lite av basen vid samma frekvens eller tvärtom, kanske dåligt förklarat men det är ett tips jag fått lära mig iaf!

kanske inte just 90Hz men i dom låga frekvenserna iaf då det är där kick samt bas är verksamma!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-04 03:20
Koppla en Scream till Redrumen kanske.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-04 09:25
lite reverb är ju heller aldrig fel
Musikstudio pannrummet
CR

2007-05-05 13:59
yes tack för alla commentarer ska testa mig fram med det ni säger

2007-05-05 14:22
 fast först och främst e det ju vkitigt att du har ett bra ljud på kicken du använder från allra första början o att använda scream osånt på trummor brukar inte förbättra kicken för mig i varje fall
feel tha beaaat maaan

2007-05-05 16:15

scream med tapedist funkar alltid!

2007-05-05 16:21
skruva ner "tone" på kicken så den blir dov, det brukar bli riktigt fett!
www.sharpchest.com

2007-05-07 22:25
Generella kompressortips för hiphoptrummor:
använd den lilla kompressorn, in Mclass-kompen. Dra ner tröskeln, maxa kompressionsgraten (ratio), dra upp attacken och ner releasen. Idén är att kompressorn matar jättemycket signal precis i början av t.ex. baskaggens anslag, sen börjar kompressorn jobba och komprimerar signalen hårt, det vill säga drar ner den i volym, men släpper tillräkligt snabbt för att ge en likadan snärt i nästa anslag.
Det här kan döda hihats, spökslag och vissa ljud i vissa patterns, men principen gäller i alla fall. Om du har problem med att vissa ljud dödas, testa att komprimera varje trumkanal separat och kör ihop dem i en line mixer sen för att balansera dem i förhållande till varandra.

Och lek med kompressorns tröskel och ratio för att få olika hård snärt och olika typer av snärt.

Släng sen på en försiktigt rattad (det vill säga dra inte på som en idiot, lite banddist goes a long way) Scream för att ge ljudet den rätta smutsen.
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2007-05-07 22:26
"in Mclass-kompen" ska självklart vara "inte Mclass-kompen"
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject