I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2007-06-23 16:14

MPC1000

finns det nån bra sida på nätet där dom lär ut än hur den funkar o så?? funderar på att skaffa mig en efter sommaren o vill gärna lära mig lite innan  jag köper den...

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-23 16:24
Manualen som man får till MPC:n är väldigt lätt sätt. Bara sitta o plugga den så lär du dig.

Kolla på diverse videos på youtube. Finns till alla olika samplers... Från SP1200 till MPC 2500...

Sen så finns det olika forum som du kan läsa t.ex http://www.mpc-forums.com/

Finns trådar för nybörjare till dem lite erfarna.
Producent

2007-06-23 16:25
jo har suttit på youtube ett tag nu..men har inte hittat nån som gör det från gruden....

tackar för länken =)
Producent

2007-06-23 16:26
nån av er som kör med MPC?? tog det lång tid innan man kunnde köra igång??

2007-06-23 16:28
Kör inte med MPC själv, men det är väl olika för olika personer som allt. Ta t.ex. Reason. Vissa sitter i en dag och fattar hur allt funkar medans vissa behöver ett år..

2007-06-23 16:28
Jag har MPC 1000. Det gick väl lite sådär för mig.. Gick väldigt segt i början då jag är lätt för att bli omotiverad. Men nu så sitter jag varje dag och lär mig hela tiden.

Det beror på hur du själv är igentligen. Vill du så sitter du där hela dagarna. Är du omotiverad så tar det en stund! :)
Producent

2007-06-23 16:30
jag kommer förmodligen sova med MPC när jag väl har skaffat mig den...polaren ska köpa en MPC2500 så det blir väl att man sitter på den först o lär sig....

men jag e 100% motiverad att kunna allt om MPC1000....

dirtyfist: har du nå beats som man får höra som du har gjort på den??

2007-06-23 16:33
MPC2500 och MPC 1000 är väldigt lika varandra. Nästan alla MPC's är lika varandra. Det som skiljer sig är väl att man kan göra mer saker med dem andra, men hela formatet och systemet är rätt så lika faktiskt.

Har tyvärr inga beats. Jag kan väl säga såhär att sitta med en MPC är så jävla roligt istället för att sitta vid datorn och klicka bara. Man lever sig in mer i musiken. Blir en helt annan känsla...
Producent

2007-06-23 16:35
jo har hört att det inte ska vara så stor skilland på MPC2500 o MPC1000 förutom designen o lite mer funktioner på 2500 men annars ska det vara helt lika....

jag e lite orilg att jag kommer skita i allt om jag nu köper en MPC1000 o bara sitta med den dagrana lång =)

2007-06-23 16:36
I Utländsk Hiphop så finns det en tråd som någon snubbe har gjort, där länkar han iaf en hemsida där man får höra orginalen + "rap versionerna". Det är faktiskt bra för inspiration.

http://www.90bpm.net/music/sampleur/

Sen så gäller det för dig att köpa en massa vinyl. Gå t.ex till röda korset/second hand där dem har en massa begagnade vinyler. Bara köpa på sig en massa billiga skivor o lyssna på dem.

2007-06-23 18:38
man kan ju göra det på en dator utan att klicka :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-06-23 18:47
göra vad??

2007-06-23 18:58
musik
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-06-23 19:08
absolut....men jag sitter hellre med en MPC =)

2007-06-24 13:52
fumez ta med mpcn till skolstarten så jag får leka också!
Producent

2007-06-24 14:09
noeL: det blir nog under skoltiden jag kommer skaffa än =) men så fort jag har den blir det väl att man tar med den till skolan o leker =)

Producent

2007-07-01 21:54
va hem till polaren ihelgen o testade hans MPC25000 fy fan säger jag bara...vart helt förälskad av denna underbara maskin...nästan så att jag kommer bygga en egen av trä tills jag köper min egna MPC =)

2007-07-06 22:14
Fumez: Kan nästan garantera att du kommer lära dig grunderna ganska så fort...tog mig typ 1dag för att komma igång med MPC'n...sen om du vill kan du ju alltid kika förbi mig så kan vi knappa med min...

Och alla som sitter med enbart en dator o gör beats vet inte vad dom går miste om..blir en helt ny nivå av kreativitet när man sitter med hårdvara...  
Love is Love ya'll

2007-07-09 16:40
kolla upp JJ os'et också, sjuka uppdateringar!

http://www7a.biglobe.ne.jp/%7Empc1000/

2500 har inte en chans mot 1000, dom kan lägga ner productionen haha

2007-07-13 12:27
hmmm hur menar du då?? finns väl jj os till 2500 oxå...
Love is Love ya'll

2007-07-13 19:56
a de finns de om man vill betala 4500 mer för samma skit

2007-07-15 00:20
nja de e ju inte direkt samma "skit" med 2500 får du ju mer in ut kanaler och det kan ju ha ganska stor betydelse beroende på hur mycket utrustning du använder...

sen får du större pads oxå vilket jag tycker e viktigt...och det bästa med allt e såklart flip up skärmen...
och mycket skönare Q-link sliders pluss 2 q-link knobs...cdrw alternativet är ocå ett stort +...

Sen tycker jag personligen att Mpc 1k är lite väl liten...men håller defenitivt med om att det program varu mässigt inte är nån skillnad på maskinerna(med jj os'et installerat då såklart)...och har man en tight budget så ska man nog satsa på Mpc 1k..

däremot skulle jag nog inte kunna tänka mig o skaffa en 1k för jag tror mina feta fingrar skulle fummla lite på dom små padsen...hehe. så jag betalade gladligen lite extra...
Love is Love ya'll

2007-07-15 15:16
"med 2500 får du ju mer in ut kanaler"

lika många på 1000 me nya os'et.

Så förutom storleken på grejjerna och displayen, helt värdelöst att 1000 inte har flipflop ja vet, så är de samma skit va du änn tror