I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skitbra program för loophantering?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-06-28 19:15

Skitbra program för loophantering?

Ja.. har ruttnat fett på att sitta å växla mellan program för att bearbeta mina loopar.

Jag söker ETT program som kan göra följande:
Helst ingen inbyggd sequencer.
Inspelning direkt i programmet, typ SoundForge (mycket viktigt).
Funktion á la SoundForge att markera ett stycke av en inspelning och dra markeringen till en tom yta i programmet för att öppna markeringen som en egen fil för vidare bearbetning av enbart det stycket (loopen).
Clicktrack med möjlighet att ställa in hur många beats markeringen är, och få ett automatiskt clicktrack i rätt tempo i enhet med markeringens längd.
Funktion á la ReCycle att sätta slicepunkter.
En funktion där man kan, utan att påverka tempo och pitch, "dra ut" och flytta vissa punkter i ljudet (markera med musen och dra), alltså ändra tidslinjen på materialet.
Timestretch och pitchshift-funktionalitet i klass med Meodyne.
Möjlighet att "scrolla" loopen (click-and-drag med valbar snapfunktion) för att enkelt välja var i materialet loopen ska börja.
Möjlighet att spela upp flera loopar samtidigt, synkat, för provlyssning.
Möjlighet
att göra egna toolbars med favoritverktygen.
Spara
i WAV och REX

Tonvikten på alla funktioner ska vara smidighet och enkelhet. Inget bök å djupdykning i konstiga menyer, fönster och skit. Så simpelt och användarvänligt som möjligt. Fokus på att ändra runt med musen i själva waveformen istället för rattar å knapar att trycka på. Click, drag, done. Typ.

Finns det något sånt program eller måste jag gå å suga av en programmerare?

//Spliffan