I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-07-10 22:32

Phantom skit!


Har en jävla massa problem med min studio just nu, det är så här att jag kör med ett Juli@ ESI ljudkort i datorn då och det är kopplat ungefär såhär:

För att spela in:

Ljudkort>Mixer>Phantom>Micen

Och för att lyssna på musik:

Ljudkort>Förstärkare>Monitorer

..Det är dock inte det som är problemet just nu..

Problemet är att jag har kopplat in enligt "För att spela in" grejset ovanför, och när jag ska testa hur det låter i min B1a så kommer det inget ljud, mätarna reagerar ens inte, men när jag kopplar in scen micen istället så låter allt perfekt, och frågar är då om jag har kopplat fel/fel saker intryckt på Phantomen m.m. Jag är dock inte så high på "Phantoms" då det var min morbror som kopplade in det och fick det till att funka. Om någon skulle kunna slänga upp typ en liten "paint" bild eller vad som helst på hur man kopplar mellan mixern och phantomen till micen. Här är en bild på Phantomen jag använder, och när jag kör med min B1a inkopplad ska då lampan lysa rött eller grönt ? Hadeuppskattat om någon hade kunnat ta lite av sin värefulla tid och hjälpa mig, då detta börjar frustrera mig så in i helvete. Tack !

Hej !