I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-07 12:43

Välja Dator

Jag känner till skillnaderna mellan PC & Mac, men frågan om vilken man ska välja finns där fortfarande.
Jag har arbetat både i PC och i Mac, men jag är ute vilken som är den bästa för sitt pris. Och, ska jag vara ärlig, så är jag ingen dataexpert, om man säger så.
Jag har kollat på Frost ACM PM40 och en Mac Pro.
Visst finns det en hel del uppgraderingar, men vilken dator är bäst för sitt pris?

Det finns ingen dålig musik
bara olika bra

2007-10-07 13:57
köp mac pro med extra minne ba... blir bättre o billigare
ROB

2007-10-07 14:40
bäst för sitt pris är förmodligen en PC i delar, som du bygger ihop själv.

2007-10-07 15:06

Själv tycker jag att mac är betydligt bättre och pålitligare, vill du köra logic finns det också billigt nowadays. Men är du van vid pc tycker jag du ska köra det.

2007-10-07 15:07
Frost-burken hade ruggig prissättning, du kan slänga ihop en komplett burk med liknande konfiguration (dubbla dvi ut, 2 gig pc533-minne, 3 7500rpm 250gigare, dvd-brännare, iomega rev, chassi+psu o.s.v. ) plus en vass quadcore-cpu (q6700 t.ex) för runt 10 lax och lägga 15 på ljudkortet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-07 20:24
Jag har aldrig använt logic. Jag använder Pro Tools LE & Cubase. Jag har jobbat mycket i både PC & Mac, så jag har ingen direkt favorit eftersom jag behärskar båda. Jag vill bara ha den bästa :P onödigt att slänga pengar på en dator som är sämre än en annan för samma pris.

amfetaminpsykos

Tack för det förslaget. Ska kolla upp lite mer exakta priser. Tack så mycket

Önskar att jag kunde mer om datorer asså :P
bara olika bra

2007-10-07 20:32
se det här som ett bra tillfälle att lära sig ;)

2007-10-07 20:33
hehe skojar du :P klart jag gör... man kan lära sig saker till o med på whoa
bara olika bra

2007-10-08 14:29
Det stora minuset med MAC är väl att det är mycket svårare att uppgradera än PC. Dessutom finns svaren på alla dina frågor du nånsin kommer att få på Google medans MAC problem inte alltid är lika lätta att hitta svar på.
Det är helt enkelt en smak sak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-08 15:37
På en Mac kan du ju dessutom köra Windows om du av någon anledning skulle vilja.
Men det billigaste är utan tvekan att bygga en egen PC.
//Spliffan