I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lista med Gratis Samplingar, Program & Pluggar! , Stor länksamling med hundratals Gigabyte med Freeware!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-01-08 21:47

Lista med Gratis Samplingar, Program & Pluggar! , Stor länksamling med hundratals Gigabyte med Freeware!

Denna länksamling är ursprungligen gjord av mig för upSwedens forum

UpSweden Originalpost

ALLA länkar i dena lista här någonting med FREEWARE att göra. Samplingar, loopar, pluggar, appz m.m.
Självklart finns det sidor som kanske också säljer nån samplingsskiva, eller andra som har communitys o.s.v,
men grundstenen är att ALLA har nått att erbjuda GRATIS (copyright fria samplingar är aldrig fel!!).
Det finns även en mängd med program på listan till både PC, Mac & Linux. Då jag inte är någon expert själv, utan
bara en enkel Messias wink.gif , uppskattar jag gärna replys med rättelse om felaktig info te.x.
Jag tar tacksamt emot mer replys om andra gratis audiorelaterade länkar för att bygga på listan!

Enjoy =) Alla länkar är kontrollerade och uppdaterade igår!


Om Denna tråd passar bättre i en annan subkategori på forumet, flytta gärna!!

--------------------------------------------------------------------------------------
<<:!: Nya länkar :!:>>

ARDOUR
Ardour är ett ljudinspelningsprogram som siktar på att vara ett fritt
alternativ till Pro tools, Logic, Nuendo och andra kommersiella program.
Ardour är gratis och finns i versioner för Linux och OS X
VST-plugins stöds också, men bara i begränsad omfattning.

-------------------------------------------------------------------------------------
Senaste uppdatering av länkar: 06/06 - 2007
-------------------------------------------------------------------------------------

<<SAMPLINGAR>>

BREAKBEAT PARADIS
En sida med över 1 gig samplingar, komprimerade i MP3 format, och enkelt katigoriserat i genrer. Hög kvalité på många samplingar här! I forumet kan du "be" efter samplingar m.m. Du skall tydligen även kunna tanka upp dina låtar, remixer & DJ set här.

PHILHARMONIA ORCHESTRA
Tusentals samplingar speciellt inspelade av Philharmonia Orchestra. Jag tyckte sidan verkade lite krånglig, men jag använder firefox så det kan va det som spökar. Lyckades iallafall få prövat att det går att tanka ned wink.gif

DORU MAILAIA
Med över 900 megabyte erbjuder Doru en fantastisk källa
för gratis samplingar! 43 Reason Refills & 21 WavPacks, alla gratis!
Då sidan är välbesökt är den ibland otroligt slö, men det helt klart
värt "besväret". Finns även kommersiella SamplingsCD's här av Doru.


SAMPLENET
En av de sidor som hängt med längst nu och ha

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.