I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Från Garageband till Sony Acid Studio

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-09-03 21:16

Från Garageband till Sony Acid Studio

Yees, idag är övergången klar. Tidigare använde jag mig av främst Garageband & Logic i macbooken. Nu rockar jag PC igen och idag köpte jag programvara. Sony Acid Pro, eftersom jag gillar uppbyggnaden och att den känns proffsig men enkel lite som Garageband.

Dessvärre fick man bara med en Quick Start manual som inte var mycket för världen och erfarenheten av programmet eller snarare bristen på det märks av.

Enkla saker som redigera, mixa, lägga in VST-plugins medmera löste jag rätt quick.
En sak jag stör mig något enormt på, är att jag inte lyckas höra mig själv vid inspelning. Jag hör musik och hör givetvis mig själv efter jag inspelat. Men ej samtidigt. Vilket blir så oinspirerat och boring.

Är det någon som använder programmet som vet hur jag ska gå till väga? Går det ens att ordna? Eller har jag gjort en tabbe i att köpa det här programmet?

Oerhört tacksam för svar! (Ps, jag har googlat och kollat forum m.m so don't hate me)

Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?