I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny Studio upp byggt (se bilderna)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-12-01 21:17

Ny Studio upp byggt (se bilderna)

Komplex Production (((((((((K-P))))))))) Komplex Production

2008-12-01 21:19
det tog ett tag men nu äntligen så e det färdig för rec.. ska bli skoj och se vad den går för =)

2008-12-01 23:16
fet skit. Skulle va kul om du slängde upp lite material senare i tråden så man får höra hu det låter :D
mhm

2008-12-01 23:34
vad ere för slags mick^^
www.myspace.com/naturmusic

2008-12-02 03:01
Bra jobbat..snyggt som fan..

2008-12-02 20:30
hur mycket gick allt för?
"Charge it to the game, Ill bill myself"

2008-12-02 21:09
dom nya studioprylarna

RME fireface 400

Event sp8 1par

SE electronics 5600

Violet design flamingo jr

Audio technica MB DK 7 trummickar

Presonus Digimax D8

TLA 5051 MK2 kanallimpa

Presonus monitorstation

den nya utröstningen gick på typ 50 lax.. allt som allt med bygget landa på 80 tusen. e riktigt stolt över det .. har instalerat nytt ljus .. lägger upp nya bilder snart

2008-12-02 21:26
Med de nya belysningen

det e ljusare i värkligheten på den sista bilden än vad det e på bild (dålig kamera)

2008-12-02 21:52
fy jävlar vilken chill studio :D

2008-12-03 01:43
Hahah asså jobbar ni med den där shunnaren som var med i "HitMakers" eller vad det hette? snubben lixom, "DISCO MUZIK ON THÄ FLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR"

haha, ni gjorde chill musik men varför arbetar ni med honom (om ni nu gör det) haha

2008-12-03 10:32
Asså det kan ju bara vara jag som är heelt borta men det ser inte ut som ni har akustikbehandlat varken kontrollrummet eller inspelningsrummet sådär överdrivet mycket?
Twang System fi de werl

2008-12-03 10:46
Jag tänkte också på det! haha
myspace.com/kushforeal - Check it out!

2008-12-03 16:18
såg ju rätt mysigt ut, men fan ni måste ju lägga mer cash på akustering ..
Fucka ur!

2008-12-03 16:24
Sen undrar jag varför man väljer att ställa en soffa i inspelningrummet? haha
Fucka ur!

2008-12-03 16:26
haha trodde först de va ett pojkrum som gjordes om till studio och att de va farsan som va me på en bild där. härligt bortskämt haha

mrkemisten
ifall någon vill sitta där och vara tyst.
annars ett billigt sätt att fånga lite studsande ljud. :D

word på de där med akustiken
panel ?
So?

2008-12-03 16:32
-Liz-

haha jojo, så långt hade jag väl räknat ut själv med, men jag hade nog hellre valt och ställa soffan i kontrollrummet iaf .. haha
Fucka ur!

2008-12-03 17:11
mrkemisten

indeed :P
So?

2008-12-04 09:31
Kr0nan_

hehe asså du känner igen han från hitmakers. det e så att det e min pappa. ha ha ha =)

2008-12-04 09:31
och jag kan nämna att akustiken e bra allt e uträknat. be höver inte så mycket om man vet vart man ska dämpa .. föra studion vi hadde blev det för mycket.. låter skit om man har för dämpat om man tex ska spela in trummor ..men om ni vet så mycket om hur det ska låta och se ut så kan la ni skicka in bilder på era studios ("om nu ni har några").

2008-12-04 14:08
wierdo självklart hjälper det och dämpa där man ska! Jag har ingen dämpning alls här hemma längre, vilket resulterar i att jag inte kan använda mina monitorer haha..

Men i kontrollrummet bör det vara mycket mer än det du har för att få ett mer exakt ärligt ljud! Jag tyckte bara om du lagt ner 80 lax på din studio så borde du kunna lägga 20 lax till för att kunna använda din utrustning till iaf 80 %

Önskar jag hade bild på den bakre väggen i ett mastring rum från en skivbolagsstudio jag har vart i en gång i tiden. Jag vet inte hur mycket dom kostat på den väggen, men den var byggd efter precis varenda frekvens som finns, något av det SJUKASTE jag sett :)
Fucka ur!

2008-12-04 14:33
ska lägga in nya bilder .. dom korten som e uppe nu e inte dom nyaste .. det e mer dämp på väggarna i kontrollrummet än vad det e på bilderna.

och soffan e chill. göt och sitta lyssna och skriva text och dricka öl. ;)

2008-12-04 15:46
Micdämpning för den ekonomiskt tänkande.
Ska tydligen vara bra.

So?

2008-12-06 00:09
har redan det. funkkar fint =). om det är någon som har bilder på sin sudio.. vissa =)

2008-12-06 00:38
Håller med ovanstående om akustiken, ser bara dämpning för övre frekvenser och absolut ingenting för bas. Visst är det såkallade basfällor lite här och var men vad jag hört så är dom väldigt dåliga från runt 200hz och neråt. Skulle ni göra en mätning där inne så tror jag inte resultaten skulle vara lika lovande som dina ord.

Men det ser ut som en väldigt fin grund, bra mycket bättre förutsättningar än vad många andra har. Önskar själv att jag hade haft en lika bra lokal som eran.

Har själv likadana AT mickar som er fast paketet utan OH mickarna, tycker dom funkar bra till pukor och så brukar vi ha med dom på livespelningar ibland medans vi lämnar dom lite dyrare mickarna i studion där det är mindre risk för stöld och haveri. Har länge tänkt att testa kagge-micken på bas men jag har tyvär inte haft någon fungerande stack att köra dom på.

Vill ni se min studio så gjorde jag en blogg tråd med inspelningen av mitt bands debutskiva, sök på Bulletsize här i producenter och Dj's så ska den komma upp.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2008-12-06 00:46
ojojojojoj de här va de roligaste jag sätt på länge :S

Han har en studio för 50 + 30 lax .
och ni sitter där och klagar på akustik hit och dit.
Klart de är viktigt. Men säg så här
jag TROR inte snubben drar och köper grejer för så mkt pengar
om han inte vet vad han håller på med?

Har jag fel?
Visst ni kanske har rätt men när nån visar en halv najs hemma studio
så säger alla "fy fan va nice" eller "oooh de där skulle jag vilja ha"
de jämfört med de här är .. aa GANSKA nice
jag menar tänk på akustiken xD
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Rappare

2008-12-06 16:22
ser bra ut som fan :)

2008-12-10 00:24
Ser fett nice ut!! Var finns låtar inspelade härifrån så man kan lyssna o se hur d låter? PZZ

2008-12-10 10:21
coolt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-10 12:55
grymm studio =) jag har nästan lika stor fast inte så mycke instrument. =P
??• Rääper •??