I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Esi duafire - inget ljud in

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-01-12 01:10

Esi duafire - inget ljud in

Hej alla kära forumiter!

Jag har nyss byggt en studio där navet eller vad man nu ska kalla det är en mac (med leopard) som jag kör logic på. Har lekt runt lite med min trummaskin och syntharna i logic i väntan på att få min mick som anlände idag och allting har fungerat perfekt utan strul.

Nu till det stora dilemmat. Jag får inget utslag på ljud in hur jag än gör med ljudkortet. I OSX ljudinställningar står det att det inte finns några parametrar för det här ljudkortets ingångar - kanske för att det finns knappar och grejer på själva ljudkortet.

Jag har tidigare en del erfarenhet av inspelning och kan inte se vad för fel jag gör. Ljudkortet sitter i som det ska. Fantommatning är aktiverad, gainen står på lagom nivå. Det kan vara fel på ljudkortet men snubben jag köpte av hävdade att det funkade perfekt och att han endast använt det tre gånger.

Vill också poängtera att jag inte får något utslag på ljudkortet (lampan vid gainen lyser inte när jag gör ljud vid mikrofonen). Vad säger ni? Några förslag som kan hjälpa eller ska jag sända in det på lagning?

http://www.myspace.com/kodexrap