I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn reagerar inte på ljudkortet

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-03-05 13:31

Datorn reagerar inte på ljudkortet

Datorn reagerar inte på ljudkortet

Hej, jag heter Eddie och är 16 år! Jag gillar långa, romantiska månskenspromenader och att äta ute :) Min favoritfärg är svart och jag klär mig därefter. Är du en intresserad, forumälskande homofil, skriv i tråden!

Jag köpte min grannes studio för någon dag sedan, och skulle på kvällen koppla i den.

Jag satte först i skivan enligt instruktionerna och följde dem tills jag kom till rutan "Plugga i ljudkortet och slå på det, tryck sedan nästa", där jag genomförde den korta proceduren bara för att mötas av ingenting.. Datorn reagerar liksom inte på att jag har satt i ljudkortet, så jag kommer bara tillbaka till den där jävla rutan. Vad kan det bero på?

Jag har en bärbar LG dator med Vista (instruktionerna i manualen instruerar dock installationen till XP, men det kan väl inte vara någon speciell skillnad..?). Däremot medföljde inte en passande Firewire sladd till ljudkortet, bara en sån där stor, på mitt uttag är det en liten variant som ska in (tihi). Jag tog därför en annan firewiresladd till en annan studio och pluggade i ljudkortet med. Men det kan väl inte spela så stor roll just vilken sladd man använder?

Tack på förhand! Peace!

Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!