I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beatkangs Beatthang. Seriös Mpc utmanare?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-03-27 10:53

Beatkangs Beatthang. Seriös Mpc utmanare?

Någon som kommer ihåg den här? eller möjligtvis äger en själv?

det är visst Zoom's bäst sålda trummaskin. Hur som helst maskinen va väl inte så där jätte bra men ljuden är galna. Och nu har snubbarna, beatkangz, bakom ljuden gjort sin egen maskin Beat Thangs. Kolla videon när de demonstrerar den:

Vad tror ni kan det bli en utmanare till Mpc'n?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-27 11:33
Ser ut som en upphottad asr-x eller emu-workstation typ mp7 eller vad de nu hette. kan tänka mig att folk väljer den över mpc500 iaf. Fast det beror ju på hur vettigt OS den har...
http://www.myspace.com/electroboogiebeats

2009-03-27 12:27
hörde talas om den där för ett par månader sedan! och man blir ju lite peppad mest av deras ganska roliga reklam filmer! men Mpc är ett märke för sig själv! vi får väll se lite konkurrens är ju bara bra!
DJ Dale!*

2009-03-27 13:36
Jag tycker att den verkar riktigt riktigt ointressant. "Tha MPC-Killah!" kallade dom den för någonstans och jag tvekar verkligen på att den skulle döda nån mpc-modell. Att kunna byta "Grillz" och "Paintz" på min workstation/trummaskin är kanske det mest onödiga och tacky jag hört talas om.
Its Tricky!

2009-03-27 14:11
njaa mpc killer vet jag inte om det kan bli. Men en relativt seriös utmanare kan man verkligen se den som. hehe deras filmer på youtube är ju helt knäppa :P Men man blir riktigt sugen på den.

Och att byta grillz och paintz är ju inte direkt något nytt för samplers. Kanske inte just grillz och paintz men det finns ju företag som gör special designade mpc skins och liknande. Har kanske sett RZA's grejer? Så tycker det är väldigt smart av beatkangs att fixa det själv. istället för låta andra företag göra det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-27 16:16
Jag vill flyga den där maskinen till Paris, ta in på ett femstjärnigt hottel, beställa upp deras finaste champagne och älska med den hela natten!
Fy fan va d peppande alltså!!! Vad komemr den kosta mån tro?
Den får ju min MPC 2000XL att se ut som en gammal kärring i rullator.
I think I'm in loooove!!!

2009-03-28 00:35
svårt att bedöma den alls när allt de gör är typ 16levels melodier. låter skit rent ut sagt.

om jag skulle köpa något nytt skulle det nog bli den där machine(stavning?) från NI.
www.discotheque.se

2009-03-28 10:43
Storleken och det uppladdningsbara batteriet borde göra den till en go resekompis.
http://www.myspace.com/timkarlsson

2009-03-28 11:44
haha Funkenteller! ingen aning om hur seriös du är. Men väntar du till maj så kan du köpa den vanligt :P

Info om priset:

:P

2009-03-28 12:18
Fresh2Death
Det var på fullaste allvar... Kollade på det klippet och tyckte inte det var särskilt underhållande...

2009-03-28 12:49
grov-boxx
http://www.myspace.com/electroboogiebeats

2009-03-31 00:10
hehe nja kanske inte så roligt.. Tycker det är lite tråkigt att dom inte gör lite seriösare videos. Men jag tycker ändå att det är lite kul att alla inte är skit seriösa... Men tycker dom borde göra en video med mer seriös information...