I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-07-01 20:52

Kaxiga beat.

Tjenare, jag behöver lite tips på bra låter att sampla för att göra ett kaxigt beat.

Jag har gjort några/något kaxigt beat, men har väldigt svårt att hitta bra samplingar till det. Så därför undrar jag om någon har någon tips på kanske någon musik genre eller artist som är bra att sampla för att få det åt det kaxiga hållet.

Tacksam för svar.
/Danyh

2009-07-01 23:48
Detta är något man letar efter själv..så du kommer förmodligen inte få några bra tips av folk här. Men kolla klassisk musik, där finns mycket mörkt.

Producent

2009-07-02 01:45
grejen med att göra beats är att leta upp sina samplingar och grejer själv, blir så mycket roligare då ;)

2009-07-02 10:47
Jo det är roligare. Men jag vill egentligen bara veta vilken musik genre jag kunde luta mig till :P

2009-07-02 12:49
vad menar du med kaxiga?
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-07-02 14:10
Jag antar att du har en 1200 eller liknande du drar in från.

Det finns galet mycket inom soul och funk (som jag hör att du redan arbetar med).

Om du åker till NYC finns det en skön affär som heter Daves Quality Meat (DQM), där brukar det vara en del folk som har koll på vilka affärer som har skivor inne till bra priser, problemet är att få med dem hem (det brukar ju väga så mycket). Dom har i övrigt ruggigt sköna kläder.

Det finns ju några som samlat på sig ordentligt med skivor i Sverige, kolla upp vilka dom är, det är inte helt omöjligt att man kan få lite tips från dom.

Tycker du har rätt kaxiga beats i din snippet (kanske delar ut liiite för mycket om du ska kränga dom sen, jag tycker dom håller riktigt hög kvalitet).
Glenn?

2009-07-03 00:29
Måste bara säga att beatet vid 05.20 var RIKTIGT bra, hur har du gjort basen :D

2009-07-03 17:16
man kan få det mesta att låta kaxigt, beroende på hur man flippar det, kolla på primo tex
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-07-03 21:32
MR-J P20

Lyssna på D train - you are the one for me så får du svaret;)

2009-07-09 16:28
helt ok...märkte att du bara klippt ut rakt av från låtar som "more bounce"? hållt på länge?
LÄGGER SKRYT SOM OM DET VORE NYTT!!!!!!! www.myspace.comsilverhazeproductions

2009-07-09 16:29
om du vill ha bra samplingar....overall..inte bara kaxiga...du får lyssna efter vad som låter bra å hör efter vad du kan trixa till på just den låten.....men klassisk musiken e en bra start
LÄGGER SKRYT SOM OM DET VORE NYTT!!!!!!! www.myspace.comsilverhazeproductions
Producent

2009-07-13 05:27
please.. man frågar inte på ett forum om bra låtar att sampla
http://www.soundcloud.com/luegoods