I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny internationell sida inom kort, Beatpushers.com. Nu behöver vi er hjälp

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-08-13 14:41

Ny internationell sida inom kort, Beatpushers.com. Nu behöver vi er hjälp

Tjena!

Jag ska försöka fatta mig kort. Inom en snar framtid så kommer jag och en kollega lansera en helt ny sida, www.freebeats.nu.
På denna sida kommer vi till en början fokusera på att låta folk hitta freebeats som passar just dom, detta genom ett avancerat söksystem.
Jag och min kollega har bollat väldigt många ideér med varandra och har en riktigt bra affärsplan. Jag tänker inte gå in detaljerat på detta, men det lilla jag kan avslöja idag är att vi även kommer låta folk köpa och sälja beats. Även här kommer vi utveckla ett system som tillåter köpare och säljare matcha varandra så att säljaren har lätt att hitta köpare, och köpare hitta säljare.

Jag är fullt medveten om att www.freebeats.se redan finns och det är en bra fungerade sida.
Anledningen till att vi skapar denna sida är för att vi anser att vi kommer ta detta betydligt längre, ha betydligt mer väl kategoriserade söksystem vilket gör det lättare för er att hitta beatet du letar efter.

Både jag och min kollega har jobb att sköta, så detta är något vi gör på vår fritid, vilket innebär att detta ligger lite längre framåt i tiden.
Emellertid hoppas vi på att kunna lansera www.freebeats.nu så snart som möjligt med en jävla massa freebeats.

Det jag i dagens läge behöver är freebeats från er.

Är du intresserad av få upp dina freebeats så gör du följande:

Skicka ett mail till [email protected] eller till mig här på Whoa.
Mailet ska innehålla en länk från tex Speedyshare till ditt beat/dina beats.
Endast Mp3-format tack.
Var noggrann med att döpa beatet med ditt artistnamn, ex: Tbone Beats - Fisk.mp3.
Du får mer än gärna skriva i mailet om beatet innehåller någon sampling.
Och sist, skicka endast beats som DU har gjort.

Jag kommer uppdatera den här tråden med nyheter om vad som sker så att ni får vara med i processen.
Alla som har seriösa och genomtänkta ideér är hjärtligt välkomna att presentera dom för mig så att vi kan skapa en så bra sida som möjligt.

Tack på förhand!

Hepåer!

(Inlägget ändrat av J-A 2009-08-14 05:27:51)

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-09-03 08:58:16)

www.tbonebeats.com

2009-08-13 14:59
Kan ju tillägga även om det förmodligen framstår i texten ovan att detta kommer bli en internationell sida, vilket innebär att ni producenter i Sverige med beats på vår sida har en möjlighet att få ut er musik, utanför Sverige. Bra va?

Återkommer som sagt så fort ny information finns.

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-13 15:02
mycket bra =o)

2009-08-13 15:07
Pappi, dig ser jag fram emot att få mail ifrån.
Riktigt fina produktioner!

Hepåre!
www.tbonebeats.com

2009-08-13 15:28
jobba på det här nu, freebeat.se ser ju ut som skit och står för allt jag hatar inom svensk beatmaking
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-08-13 15:38
Nice! Låter som en riktigt bra idé att ha en sektion för beats till salu, hoppas ni får igång det!

Vänliga hälsningar,
din konkurrent
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!

2009-08-13 15:46
Tack man, detsamma till er. Kul med lite klister på tapeterna!
www.tbonebeats.com

2009-08-13 16:32
Detta låter som en bra ide, hoppas ni lyckas, men en sak som vi såg som negativt är, om ni ska ha internationell hemsida, då är ju inte .nu så attraktivt :S
www.royalstreets.se www.myspace.com/royalstreets

2009-08-13 16:36
Dock mer attraktivt än .se, inte sant?
Dessutom ska vi sätta igång en förhandling om en bättre adress. Allt för att göra sidan så attraktiv som möjligt, inte bara i Sverige.

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-13 16:52
Njae, .se är mer värdefullt på alla sätt än .nu

Men lycka till!
www.royalstreets.se www.myspace.com/royalstreets

2009-08-13 17:07
Må så vara. Vi anser dock att vi har en bra marknadsföringsplan som kommer innebära besökare world wide. Sen är vi påväg att starta en förhandling gällande ett bättre domännamn.

Be cool.

Hepåre
www.tbonebeats.com

2009-08-13 21:06
Alright gott folk, gör som så många andra redan har gjort, skicka Freebeats till min mail eller via ett meddelande här på Whoa. Freebeatsen kommer att publiceras på Freebeats.nu som beräknas ligga uppe inom 1 månad. Sidan kommer att vara internationell och ge er möjlighet till en bredare publicitet.

Gör så här:

*Skicka en länk (ex speedyshare) till [email protected] eller till mig här på Whoa.
*Filen ska vara i Mp3-format.
*DU ska ha gjort beatet.
*Döp beatet med ditt artistnamn, ex Tbone Beats - Freebeat1.mp3

Svårare än så är det inte.
Detta är starten på något riktigt stort, det vågar jag nu garantera er!
Så hjälp oss att skapa en sida där ni producenter har möjlighet att komma ut bredare med era beats och rappare har möjlighet att hitta beatsen dom faktiskt letar efter.

Tack!

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-13 21:44
soft :)

2009-08-13 21:46
Och i vanlig ordning, Tell your friend to tell his friend etc etc etc etc.
Vill få in löjligt mycket freebeats.

Tack,

Hepåer!
www.tbonebeats.com
Producent

2009-08-14 00:31
Nice! Låter som en riktigt bra idé att ha en sektion för beats till salu, hoppas ni får igång det!

WORD!

2009-08-15 20:51
www.tbonebeats.com
Producent

2009-08-15 21:30
synd att ni inte la ett hiphop beat i videon till hemsidan :(

2009-08-15 22:18
Det är vad sidan kommer kunna erbjuda som är det viktigaste hoppas jag.
Se till att skicka mig beats nu, [email protected].

Tack!

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-16 00:36
Finns det något som helst intresse för Horrorbeats? Har lite liggandes som jag skulle kunna uppdatera lite och skicka över, sen lär det bli lite framtida grejer också.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2009-08-16 00:37
Jag tar emot ALLT som ni kan tänka er att skicka. Sen kan jag givetvis inte garantera att ALLT hamnar på sidan. Men jag går igenom precis allt jag får, så hit me! Uppskattas väldigt mycket.

hepåre!
www.tbonebeats.com

2009-08-16 13:19
sooooooft med internationell inriktning!!!!!!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2009-08-16 23:16
soft, haha vem är bruden?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Poet

2009-08-17 09:56
Mankind:

Jag + rätt många jag känner letar som fasen efter horrorbeats, hittills har vi blivit tvungna att sno necroinstrumentaler då vi vill köra horror (iofs kör jag inte horror spec ofta men ja :p)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-08-17 10:13
Spokie
Det är min kära mor. höh.

Gott folk! Ni måste bli bättre på att skicka mig beats, behöver verkligen er hjälp!
Ska detta bli bra behöver jag verkligen er hjälp till en början.

Läs mer på min sida hur ni går till väga, det är väldigt enkla steg.
Tack!

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-17 14:46
Min gissning är att ni kommer få fler beats skickade till er när sidan är online. För vem orkar engagera sig det minsta i ännu ett projekt som kommer rinna ut i sand. Bevis först att ni verkligen har nåt. Att utveckla avancerade sökfunktioner kan enligt min erfarenhet ta tid.

Men kul idé. Men snacka inte bara...
"Fuck Robin and Batman, I'm robin' with a bat, man"

2009-08-17 14:57
Så jobbigt är det väl inte att skicka freebeats? Även om nu sidan inte skulle bli av (vilket den kommer bli). Vill tillägga att jag inte gått ut med något jag bara hoppats på, min kollega är en professionell utvecklare som bl.a har utvecklat ett musikapplikation till IPHONE som sålt väldigt bra. Så nej, vi snackar inte bara.
www.tbonebeats.com

2009-08-17 19:49
Word på Mustard
tror det skulle tända gnistor på mer folk då :)
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2009-08-17 20:25
Det kommer givetvis fungera att skicka beatsen direkt från sidan när den väl är uppe.
Men sidan är inte uppe än, och varför inte sätta igång insamlingen redan nu? Vore väl dumt att vänta.

Tack för visat intresse hos er alla!
Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-08-29 10:35
Vill bara uppdatera och säga att vi är i full rulle med att få igång sidan.
Vi har nu bestämt oss för att den internationella domänen kommer att vara www.beatpushers.com vilket betyder beatlangare.

Det som händer nu är att min kollega utvecklar ett fungerande sökssytem som ska göra det enkelt att hitta det man letar efter.

Det var allt så länge, återkommer inom kort.

Hepåer!
www.tbonebeats.com

2009-09-02 23:27
beatpushers låter ju som random B sida som säljer beats ? wtf

2009-09-03 02:32
Riktigt fattigt namn faktiskt....

2009-09-03 20:34
Alright, personligen tycker jag ni kan skippa dom kommentarerna, förmedlar ingenting.
Beatpushers.com - Freebeats.nu, så blir det.
www.tbonebeats.com

2009-09-03 20:38
Tillägger att jag uppskattar konstruktiv kritik, i detta fall vore det t.ex bra att komma med andra förslag på namn istället för skriva "riktigt dåligt namn" etc etc.
Kommer ni inte på något konstruktivt? Skriv då heller inget, det slösar er tid (vilket jag inte bryr mig om, men ni kanske gör?) och det slösar min tid (vilket jag bryr mig mycket om)

Tack!

Hepåer
www.tbonebeats.com

2009-09-04 10:17
www.BeatStore.com www.BeatHustle.com www.TheCrates.com www.BeatStreet.com
www.BeatShop.com www.BeatYouUp.com www.BeatsforTheStreets.com

alla låter typ bättre

2009-09-04 10:39
"och det slösar min tid (vilket jag bryr mig mycket om)"

Vad är du för en fjant egentligen?

2009-09-04 20:34
spokie P20, bra, tack!

Mustard P22
Jag heter Tobias och håller på att starta en sida ämnad för bl.a er. Jag lägger ner tid på det här och blir trött när jag läser ondödiga kommentarer. Förväntar mig inte beröm från alla håll och kanter, men likväl förväntar jag mig heller inte kommentarer som ovan.

Hängde du med eller var det för svårt för att förstå?
www.tbonebeats.com

2009-09-04 20:43
spokie P20

By the way, alla dom domänerna var upptagna.
Vi har givetvis kollat på bättre namn, men som sagt, vi är inte ensamma på marknaden.
Ett mail om att köpa freebeats.com har skickats till ägaren, vi får se vad han/hon svarar.

Prova själva att gå in på loopia.se och sök efter lediga domäner. Ni förstår säkert att det inte är det lättaste att hitta ett bra namn.
www.tbonebeats.com

2009-09-05 09:46
ait, men beatpushers funkar bara inte..

2009-09-06 01:10
hur mycket tid snackar vi 3 sekunder ? vilket slöseri.
Dom sa bara vad de tyckte vilket kanske resulterar i att ni byter namn, vilket borde ge er bättre förutsättningar att lyckas med ert företag. Sluta spela viktig.

2009-09-06 02:24
Mustard P22

Du verkar fortfarande inte hänga med pojk, jag uppskattar konstruktiv kritik, det var ingen konstruktiv kritik jag fick.

Spela viktig? Jag sa att jag bryr mig om min tid.
"Sluta spela viktig", tvi! Du påminner mig om nån sketen unge på skolgården.

Hoppas du var klar nu, för du är lika vidrig som en senapsfläck på min vita t-shirt.
www.tbonebeats.com

2009-09-10 03:58
Så du har hört det förut med andra ord.

2009-09-22 01:53
MrFuckingT P22

Se kommentarerna som motivation :o)! Alla måste ju börja någonstans... Jag vet många som kmr uppskatta det du/ni gör... Do you!!

Dessutom så gillar folk att följa trender... meaning, om du kan övertala tillräckligt många "stora" heads (kan t.o.m funka med nån enstaka lr två) att skrika beatpushers.com, så kmr d inte spela så stor roll att kanske inte ALLA gillar namnet...

It's just biness baibi...
Give props to everyone who grind!!

ma2cnts
 While u sleep Ima Skeem!!
http://www.myspace.com/alphahfemme

2009-09-22 17:50
www.Beatches.com

www.beatorama.com

www.beatsale.com

www.trackportal.com
Gör hellre ingenting bra, än att göra någonting dåligt.

2009-09-22 20:15
sicka haters det finns asså...
att ni har mage att sitta å gnälla på någon som är kreativ och faktiskt GÖR nånting.
ni slappa keffon kan fortsätta sitta hemma och hata på forum... ni kommer ändå aldrig bli av med oskulden.

MrfuckinT: Skit i hatarna, skit i vad dom säger om namnet. Dom sitter inte direkt på nån magisterexamen i ITmarknadsföring. beatpushers.com funkar alldeles utmärkt! det handlar inte om namnet (tänk själv vilka sjuka namn det finns som blivit jättestora, altavista, yahoo, google, osv). Det hänger inte på namnet, det hänger på er marknadsföring och hur er tjänst kommer funka i praktiken.

håller på er! hjälper er också med div IT frågor i den mån min utbildning och kunskap sträcker sig :)

GOGOGO
//Kalvin
http://www.kalvinhiphop.com

2009-10-11 18:17
OK gillar iden men jag är mer för att sälja beats och har även en duktig polare som gör beats i väldigt hög kvalite som oxo är ute efter att sälja sina beats. Så uppdatera mig när den sektionen har kommit upp...
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie
Producent

2009-11-11 12:54
går bra med hemsidan eller?