Installationen / konfigurationen av joomla tog mig 4 timmar. Nya moduler installeras genom att zip filen laddas upp till din sida genom joomla, packas upp och installeras med förvalda data. Det är en del små pul att få igång sidan, men det är minst lika mycket pul att modifiera myspace sidan som du själv vill ha den. Jag kör det svartvita tema som följer med vid installationen. Bilderna laddas upp i media arkivet. Därefter är det bara att sätta in bilderna där du vill ha dem. Det enda jag hade lite problem med var att byta ut joomla loggan uppe till vänster i temat, men 30 minuter senare, lite googling och det var gjort. Paypal file suite tog mig 45 minuter att konfigurera, nu behöver jag bara klona den modulen varje gång jag vill lägga in en ny vara på min hemsida samt göra de nödvändiga inställningarna så som att sätta ett pris, välja vilken fil som ska skickas ut till kunden med mera. Det är inte särskillt svårt att komma igång med joomla då det finns ett stort utbud av kompetenta medlemmar på deras forum som kan hjälpa till med dina eventuella problem. Visst finns det folk som är helt igenom seriösa som kör via myspace. Dock ger det dig ett bättre profesionellt anseende om du har en hemsida på en egen domän som en legetim front för din business. :)
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)