|
|
|
|
|
SellMoreBeats fick mig verkligen att öppna ögonen.
Det här kanske verkar som en annons, om så är fallet så är jag ledsen över det. Det här handlar mer om en recension och ett vittnesmål från min sida hur SellMoreBeats kan hjälpa dig att lära dig mer om marknadsföring av dina beats. Det här är information som jag klassar som en diamantgruva. Jag har verkligen fått öppna ögonen på vidaste gavel av att studera det här materialet.
Grundkursen kostar $25 för ett år (ca 190 Kr), och den täcker 30 video filmer med olika inriktning om det mest grundläggande i marknadsföring. Du får lära dig hur du sätter upp en effektiv hemsida inriktad på dina beats. Han lär även ut hur du kan skapa ett kund register på ett smidigt sätt. Du får även veta hur du hittar en billig domän samt hur du kan skapa en sida med innehåll bara för betalande medlemmar.
Därtill så finns det en avancerad kurs som kostar lika mycket och har ytterligare 30 video filmer med mer avancerade tips och tricks för att ytterligare stärka din marknadsföring. T.ex. så lär du dig hur du marknadsför dina beats emot facebook, youtube, hur du släpper nya press releaser, ökar trafiken till din hemsida med mera.
Som en bonus kan du lyssna på hela ljudbokstrilogin Legal Hustling som lär dig tips och tricks för att tjäna mer pengar. Den bok trilogin är väldigt pedagogiskt upplagd med illustrativa exempel samt fet musik i bakgrunden.
Jag har spenderat 400 Kr på de två kurserna, och ska inom kort även köpa Legal Hustling för nånstans 150 Kr. Om ni är intresserade av att lära er mer så ger sidan ut en 40 minuter lång video med olika tips och tricks.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Hur många beats har du sålt än så länge då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Inget än så länge, men så är jag fortfarande under uppbyggande vad gäller min marknadsföring. Jag bryr mig inte så mycket om beats försäljningen än så länge, men det viktigaste för min del är att lära mig så mycket som möjligt. Jag har lärt mig en hel del. Dock har jag mycket kvar at lära.
Ni har sett en hel del omändringar av mitt tankesätt den senaste månaden sedan jag köpte första kursen. Den omändringen jobbar jag på nästan dagligen. Jag har lyssnat på det Allen Brown lär ut i kurserna, och applicerar de metoder som han lär ut. Exempelvis så har min hemsida skapats om från början och fått en helt ny design. En ebutik har installerats och jag håller på att plannera de beats paket som kommer finnas där.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
|
|
|
Är du verkligen 38 år?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
Producent
2010-02-20 16:16
|
Du kan göra en ny tråd efter dina kurser o säga hur det går...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
|
|
|
Jag tycker det var ett bra tips, finns säkert fler än jag som hellre sitter och tittar på en video än läser en bok.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se
|
|
|
Är du verkligen 38 år? Varför skulle jag inte vara 38 år? Jag är nämligen född den 16:e Januari 1972 kl 5:40 på SÖS, Stockholm.
|
|
|
Verkade inte som det bara
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
får nästan hålla med mattheew på den där
http://www.myspace.com/luegoods
|
|
|
Vad har min ålder med det hela då? Ni kids behöver nån som känner till bra kurser till vättiga priser som ger er den utbildning ni kan tänkas behöva. De video filmer som kursen innehåller är: Grundkurs:
Intro and brief overview on sellmorebeats.com Training Course.
Getting started with your own domain name.
Finding a Web Hosting Plan for your own website. Understanding Shared Hosting and Dedicating Servers. Learning the basics of hosting plans.
Setting up quickly with easy solutions to distribute your products or MP3s. Finding Low cost programmers to help you get started right away.
Membership Software that will help you GREATLY! If you choose to use it on your website.
Setting up a forum on your Website. Where to get them.
Setting up your squeeze page and building a Massive Mailing List. Some Landing Page Technique. Making your visitors opt-in and leave contact Information.
Finding others Producers to produce beats for year. Some techniques to find good producers to promote and Set up Joint Venture Deals. Sample websites to visit for finding producers to promote and make deals with.
Places to find customers for FREE. Also, places you can pay for Ad space to grow your customer base. How to use curiosity to build your list. How to use forums to build your client list... Safe ways to market and what to look for when you get into forums.
Email services you can use to build your mailing list.
Building Curiosity for your landing page.
The Process of getting started with your domain. Pointing the domain to your server.
Setting up a basic website just to get started.
Using a text editor to manage your web files
Setting up your Email Campaign
How to present your beats or products on-line.
Additional Sales Tactics and the creation of sellmorebeats.com
Affiliate Marketing explained.
Building with autoresponders and setting up banners. Checking your site before launch.
Starting Your Website promotion in forums. Creating buzz.
Getting Feed back on your website before you launch.
Proof that Opt-in pages work and understanding the importance of having a Mailing List. How to benefit from the emails addresses you receive.
Sales Tactics for your Sale Page, Squeeze page. Ideas to sell more beats as a package deal. Double your Income with Discount sales
Building up your Credibility - Social Proofing your Product or Beats. Handling Negative Feed back.
Tracking your Visitors, Building Your Website With NO MONEY, Additional Advice for building your business FAST!
Utilizing Major Beat Websites to Build Prospects. Branding strategies discussed
Think bigger than just being a Beat Maker. Learn how to expand your thinking and create ideas around you gifts and talents.
Advance marketing tips for posting your beats.
Music Producer DOM-P Bonus Videos Som ni ser så får ni väldigt mycket för pengarna.
|
|
|
Och det slutar inte där: Avancerad kurs:
Intro and brief overview on Advance sellmorebeats.com Training Course.
Article Placement and the benefits of using them to get traffic to your beats.
Additional Article Placement information and where to place them. Also the importance of having links point back to your site. You will also learn a few basic search engine tricks to help you get better rankings and listed higher in search results.
The Importance of releasing Press Releases to generate traffic and how to write them for better results.
Advance forum traffic videos. See real time results and how to find the top forums in your industry that will send you the traffic you need.
Advance Strategy for creating value for your prospects and can be used to increase sales.
Learn numerous ways to build value in your market and provide them with useful information to brand your company.
Additional Information on building value in your target market and how to create and distribute this FREE information.
Sample website post showing how to build value and the impact that it could have when reciprocity is used effectively.
See how building value in others will help others to purchase your product.
Learn how to gather 1000's of my space profiles to make 1000's of friend request and build your myspace friend list fast.
Learn how to gather 1000's of my space profiles to make 1000's of friend request and build your myspace friend list fast.
More myspace strategies for building your friends.
Branding you business on myspace and more...
Communicated on myspace and providing value in all of your messages.
More Secrets revealed for Myspace and how to avoid being banned on Myspace.
Using Youtube to build your beat selling business. Taking advantage of community website tools to build traffic to your site. Also get ideas for your videos
More Youtube strategies for building more video views. Applying viral marketing on community websites
Learning how to tag your Youtube Videos for better results in major search engines. Also ways to record your videos and create promotions for your site.
Building Niche Websites to build your website traffic. Learn to develop free content and use it to get free promotion.
Learn the basic to get graphics and save on the expense of paying designers with the tool that I show you in this video. The website is also provided.
The Introduction of the vote4beats concept. Developing a Web 2.0 concept to make money in the Music Production Industry.
Learn the Inner workings of Vote4beats and how you can use the development as a bases of building your own.
Billion Dollar websites with Simple Concepts. Plain Jane websites make BIG Money. Use the same strategy.
How to brainstorm for Million dollar Ideas. Also accepting the fraud that comes with doing business. Great Video!
More ways to make money on your Web 2.0 producer site. Building income with ad space and Google.
The Benefits of placing new articles to build traffic to your site. Watch actual results in this video from new article placements.
Building Partners to build FREE traffic for your website. Few methods that will increase your traffic and sales!
Building rapport and using multiple contacts to establish a relationship with your leads, customers or prospects.
7 must use emailing tips. Don't send emails until you watch this video. Top marketers use these tips.
The basic principles in using Blogs to increase your exposure.
|
Producent
2010-02-24 15:30
|
|
|
|
Jobbar du för TV-Shop eller? Får lite den känslan av hur du skriver och gör reklam hah
The Hassle
|
|
|
jag provad sellmorebeats för typ ett år sedan... Väldigt mycket smarta tips... Sålde typ 5 beats en stund efter det. Vet inte om det va genom något jag gjorde som jag lärde mig där... Men sålde beats iaf! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Hehe, varför är du så intresserad av att sälja iväg dina beats? För mig tar det emot faktiskt, har kanske sålt nåt beat någon gång. För mig är det viktigare att jobba ihop med folk som man gillar, lite ömsesidig connection.
ixixixuxa110
|
Producent
2010-02-24 17:52
|
beats säljer man väl endå utan den där så kallad kursen. Är du en duktig producent så e det inte så svårt o få sina beats sålda. den där kanske e mer till dom som e sämre att prodda o inte kan få iväg sina egna beats själv...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
|
|
|
1. Jag jobbar inte på TV shop, hade jag gjort det så skulle jag inte hängt här. Min far var dock en väldigt välbetald försäkrings säljare när han levde. Han lärde mig väldigt mycket om försäljning.
2. Jag är intresserad av att sälja mina beats för att de har mycket högre kvalité än genomsnittet här på whoa. Det finns artister runt omkring i världen som suktar efter nya beats.
3. Om du inte får beats sålda så kan det bero på att du sätter fel prisnivå. Det är svårt att få ett beat sålt, det är först efter det 7:e - 9:e tillfället en tänkvärd kund ser varan som en försäljning blir av. Om du säljer ett exklusivt beat för 500 så inriktar du dig på en marknad, men om du medvetet sätter priset till 50, och säljer samma beat till 10 olika personer så får du större spridning på beatet. Det innebär att du får med uppmärksamhet. Fler som lyssnar på ditt beat vilket ger fler tänkvärda köpare.
|
|
|
Har aldrig försökt sälja ett beat, har bara fått förfrågningar.
Är du intresserad av att sälja din musik för att du anser dig själv vara bättre än genomsnittet på whoa?
Fumez: dedär lät rätt logiskt faktiskt :)
ixixixuxa110
|
|
|
Sannt det som Fumez säger, men en bra säljkurs gör det fanken så mycket lättare för en att framgångsrikt kunna marknadsföra sin musik. Det spelar ingen roll hur bra producent du är, har du dåliga kunskaper inom marknadsföring så är chansen desto större att du säljer noll till ett par beat per år högst, men om du har kunskap om marknadsföring, och använder dem effektivt så ökar chansen desto mer att du säljer 10, 20, kanske 100 beats per månad. Jag har inte sålt nåt än så länge, men jag jobbar på att öka intresset för mina beats dagligen.
|
|
|
Verkar va rätt bra tips! Ska in o checka nu fan :) och ni andra som håller på vafan är detta tv-shop lägg ner bara..
|
|
|
håll er bara till tråden;)
http://soundsof051.com/
|
|
|
Ah, du vill gärna tjäna pengar på din musik?
ixixixuxa110
|
|
|
Ja vem vill inte det? :) Som 15 åring satte jag upp ett mål att ha en studio om 20 år, samt ha en fungerande verksamhet för min musik om 25 år. Det är de två målen som jag fortfarande är inriktad på, och varken anklagelser om att ljuga om min ålder, eller TV shop trams kan inte få mig att vika av från de målen. Jag nämnde att det finns 3 ljudböcker man kan lyssna på som betalande medlem. De ljudböckerna är: Bok 1:
Intro Hustling - the Key to Success Hustling Positive Thinking For Hustling Successful Principles for Hustling Starting Small - Growing Big Failure The Best Thing For You Part 2 - Advance Game for Hustling Starting You Own Business Benefits of Incorporating Raising Money For Your Corporation Profits and Cash Flow Additional Strategies for Success Bok 2:
Part - 1 Legal Hustling Professional Character The Big Goal What Hustle is Right For you? Part -2 Legal Hustles Legal Hustles Middle Man Hustle Information Hustle Mail Order Hustle Internet Hustle Real Estate Hustle Network Marketing Hustle Start Planning Don't Quit your Job Right Away. Bok 3:
Intro - Finance 101 for Hustling Why are you Broke Tracking you Dough Breaking the Broke Cycle Basic Wealth Formula Millionaire Secrets Choose your Method for Success Buried Treasure
|
Skivsamlare
2010-02-25 02:24
|
Jäääävlar vilket jävla whine det är! Jag menar, jag vet att detta är whoa och att 90% av alla här bara fnyser åt tanken att betala för mjukvara eller såna här grejer, men fan skärp er. Han postar en grej som jag tror en del personer kan uppskatta, om ni inte är intresserade av innehållet och kan kränga era beats utan sån här vägledning så fine. Men kila iväg och spendera era hårt förvärvade studiebidrag på lite follisar istället för att sitta och hata på killen.
|
|
|
Det är faktiskt sant. Om ni inte tar tillfället i akt så är det en total förlust för er, ni kommer själva få sota för er bristande tro på köpt kunskap, med andra ord så kommer folk rusa förbi er i beats försäljning på grund av att ni inte vågar öppna upp ögonen för det ni inte vet någonting om. Det här är en sanning: I livet så kan man bara nå så långt som man kan tänka. Om ni inte tycker det här är värt så har jag förståelse till viss del, men hur i helsefyr ska ni ens kunna påbörja att lära er om ni inte ens är intresserade av det? Ni kommer bara springer runt i cirklar och gör samma misstag gång på gång, bli avvisade på grund av era brister. Vill ni det? Har ni råd med det? Om ni vill hata på att jag ger er tips som ni verkligen har nytta av längre fram i livet så varsågod, men då ska ni också hata er tredubbelt för att ni brister i inlärning. Vilket vill ni helst göra? Arbeta med nåt där ni tvingas utföra arbetet dagligen för att få in pengarna? Eller vill ni hellre skriva era beats backade av bra marknadsföring, dra på semester och ändå få in pengarna?
|
|
|
Kanske är sant men på sättet du "marknadsför" det och sättet du skriver får en att kanske vara lite skeptisk.
|
|
|
jobro P38 Det är faktiskt sant. Om ni inte tar tillfället i akt så är det en total förlust för er, ni kommer själva få sota för er bristande tro på köpt kunskap, med andra ord så kommer folk rusa förbi er i beats försäljning på grund av att ni inte vågar öppna upp ögonen för det ni inte vet någonting om.
Det där låter än mer som reklam för mig. Total förlust för oss och få sota för bristande kunskap. Som att man inte kan lyckas utan någon internetkurs i "beatsförsäljning". Finns säkert vettigare marknadsföringstips att lägga pengarna på för det är ju det allt handlar om. Jag tycker det mesta du skrivit i tråden än så länge bara låter som reklam. Du har än så länge själv inte sålt ett beat med hjälp av kurserna. Återkom med mer kunskap efter du verkligen hur det går. Om man ens kan lita på att det har med den sidan att göra.. Sen tycker jag sidan ger ett allmänt oproffisgt intryck. Att använda ordet "Hustle" ger mig inget förtroende och man märker till vilka det riktas. Känns som att sidan i sig bara är någon som lärt sig marknadsföring och hittat en stor grupp människor att lyckas med sina egna pengar på. Inget fel med det iof, alla vill väl tjäna pengar på något sätt. Men jag får bara ett oproffsigt intryck av det hela vilket gör mig skeptisk. Men visst, kurserna kanske är skitbra hjälp för många. Jag tycker bara allt känns som dålig reklam
The Hassle
|
|
|
om jag minns rätt så är det Rockwilder och X (delägare av Rocbattle?) som har gjort kursen? kan va helt fel....
|
|
|
Sen har inte alla som mål att sälja iväg det man gör heller. Jag har inte det, det stör mig inte att du vill göra, håller med om Bikarbonats uttalande om vilket slags intryck dendär sidan gav.
Lycka till med dina planer och försäljning :)
ixixixuxa110
|
Producent
2010-02-26 07:56
|
2. Jag är intresserad av att sälja mina beats för att de har mycket högre kvalité än genomsnittet här på whoa. Det finns artister runt omkring i världen som suktar efter nya beats. haha buuuullshit.
|
|
|
buuuullshit Så säger de som inte lyssnat igenom mitt material. Det är aldeles uppenbart att du tillhör den kategorin, så du ska få en hemläxa att utföra innan du svarar: 1. Lyssna igenom de free beats samt de medlems beats jag ger ut på min hemsida. 2. Lyssna igenom den musik som ligger på min myspace sida. 3. Lyssna igenom min musik som jag har upplagd på koblo4. Lyssna igenom mina beats som finns upplagda på RocBattle. Nu när du lyssnat igenom min musik, vad tror du jag spenderat de senaste 10 åren på?
|
Producent
2010-02-27 10:42
|
"Nu när du lyssnat igenom min musik, vad tror du jag spenderat de senaste 10 åren på?" Alltså, jag vill inte vara elak. Men med sån attityd får du väl ändå anta att folk kommer vara ärliga med dig. Den bittra sanningen: Dina beats är inte särskilt bra. Rent melodisk och sådär är det väl bra och välproducerat och så vidare, ljuden är oftast fina. Men så fort det kommer in trummor blir det super mesigt och låter väldigt amatörmässigt. Det låter väldigt programerat villket inte är så konstigt eftersom jag vet att du gör all din musik med mus. Införskaffa dig en klaviatur och kom ner på jorden lite är mina tips.
|
|
|
Jag lyssnar aldrig på whoas beats så jag vet inte vad det är för standard men dina beats låter som något en 15-åring skulle kunna göra, ungefär i samma klass som beatsen jag gjorde som 15:åring. Så om du kämpar hårt så kanske du kan klämma ut ett bra beat innan pension. Men du kanske borde satsa mer på själva musikskapandet än marknadsföringen.
|
|
|
Men du kanske borde satsa mer på själva musikskapandet än marknadsföringen.
|
|
|
Nu när du lyssnat igenom min musik, vad tror du jag spenderat de senaste 10 åren på? Tråkig attityd du har JoBro, det finns 15åringar som lär sig göra hits på något år. Du kan inte tro att du kan plugga dig till eller gör bra beats för du hållt på länge förstår du väl. Skaffa dig ett musiköra istället och lite instrument/klaviaturer.
|
|
|
Att säga att man har högre kvalité än genomsnittet på whoa säger ju inte mycket egentligen. Det är väldigt många färska beatmakers som lägger upp sin musik i beats tex, inte mycket att jämföra med. Tror knappast du lyssnat på alla duktiga musiker på whoa som inte visar sin musik här.
Faktum är att dina beats inte är så bra som du vill påstå, sen kan man ju inte låta bli att tycka mindre om det när du sätter dig själv på en högre nivå än vad du ligger.
The Hassle
|
|
|
Han kanske inte kommit till kapitlet om attityd i boken än...
|
|
|
Haha det verkar inte bättre
The Hassle
|
|
|
Jag tycker inte vi ska hata allt för mycket på Jobro. Beatsen är kanske inte dom bästa, jag vet inte för jag har inte lyssnat på dom men han har drivet, självförtroendet och med det kan man komma långt. I slutändan är det den personen som jobbar hårdast som kommer komma längst. Det är min filosofi i alla fall. Sen kanske du (läs jobro) behöver jobba lite mer på ödmjukheten utifrån det jag kan läsa i tråden. Men schysst att du la upp tipset om kursen, ska nog ta och kolla upp det.
BTW, övning ger färdighet så tappa inte fokus från målet.
|
|
|
har nu läst denna tråd + tittat på trådskaparens profil, det känns som spermaharens ensamseglaren möter fruity loops.
chase the clouds away
|
|
|
Jag tycker att Jobro ska läsa lite musikteori och tutorials först.. Hans grejer värderar jag lika högt som freebeatsen på Whoa.
Annars, tack för tipset!
|
|
|
jobro, du borde inte ta 15.000 spänn för ett beat....det är liksom en mindre månadslön.
"Den skitigaste jäveln i stan" MYSPACE
|
Moderator
2010-03-02 12:22
|
Ja. Nej. Vet inte vad jag ska säga. Visst kan man tjäna på att läsa på om marknadsföring. Men grunden måste ju iaff vara att göra bra beats. Sen att du går ut och gör massa reklam för nåt du inte vet fungerar känns lite skumt. Hade det inte varit smartare att först se ifall det va nåt att ha? Jag hade lika gärna kunnat bli tipsad av en google-annons... Men som sagt så är din attityd inte den bästa. Tagga ner lite. Dina beats är inte dom bästa. Och som nån skrev. Lägg ner tiden på musiken istället för marknadsföringen. Eller kanske gå över till marknadföring helt. Du verkar ju digga det iaf. Om ni inte tar tillfället i akt så är det en total förlust för er, ni kommer själva få sota för er bristande tro på köpt kunskap, Låter som att du fått en upenbarelse eller nåt.. Vill tipsa om att det finns massor av utbildningar inom marknadsföring.... Länk till http://www.studentum.se/marknadsfoering___38__.htmlÄven fast det inte är inriktat beats så tror jag det ger bra mycke mer.. Nej, men för att va lite seriös så skulle jag inte lyssna på nån som inte ens vet ifall det fungerar. Sorry..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden.. http://www.martypatches.comhttp://www.danielmeyer.se
|
|
|
ehm har du gjort beats i 20år? :S kanske finns andra saker du borde fokusera på i så fall
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
|
|
|
jobro, smaken är delad, så jag ska inte säga att dina beats suger. Men jag är definitivt inte imponerad.
|
|
|
Samtidigt är folk nog lite naiva om dom tror att posta 30-talet halvfärdiga här inne per vecka kommer få Peanut Butterwolf att ringa upp. Om nu ambitionen är att kunna komma någon vart med sin musik. Finns säkert folk här inne som bara tycker det är en skön fritidssysselsättning och det är ju ok.
Har en polare som gått igenom det kursmaterialet du snackar om jobro och det har varit rätt lärorikt för hans del tydligen. Det finns inte bra eller dåliga beats, eftersom smaken är som baken. Men jag tror på att när man funnit sig själv och sin stil så ska man börja marknadsföra sig själv. Har man funnit sin egen stil, även om den kan vara väldigt lik andras, så tror jag man har en större säkerhet i det man gör.
|
|
|
megklomand p22
du har verkligen en poäng där, jag sitter forfarande och försöker hitta min abosoluta still, har hållt igång i 5år, känns som jag börjar närma mig nu iaf =)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
|
|
|
spokie P21; Jasså, kul för dig. Själv så utvecklade jag 5 nya istället...hehe.
PaZ!
|
|
|
läs boken Purple Cow!
|
|
|
kul att du ger tips jobro. lär dig göra musik först och tipsa sen... ett tips bara.
SUCK SHAFT
|
|
|
är det bara jag som tycker att detta har varit en sjukt rolig tråd? hahaha
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
|