Maskin som kan justera Pitch & Formant separat?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Producent

2010-02-26 18:48

Maskin som kan justera Pitch & Formant separat?

Jag letar och letar och letar efter information om maskiner med vilka man kan justera pitch och formant separat, i realtid. Hittar samma sak överallt, "Boss VT-1 Voice Transformer".

Jag har provat en sån en gång, och den har precis vad jag behöver. Problemet är att de inte görs längre, och ingen säljer dem i Sverige (så vitt jag kan se), och de ytterst få som säljer dem i USA skickar inte till Sverige.
Så nu undrar jag om någon känner till en apparat med separat pitch- och formant-justering, med minst en oktavs utsträckning uppåt och nedåt (gärna mer, men +-1 oktav duger), som säljs i Sverige. Gärna nån liten grej för överkomligt pris utan en massa extrafunktioner, men om det inte existerar är jag beredd att kompromissa.
Kan någon hjälpa mig? Kan någon peka mig i rätt riktning? Det vore ju jävligt konstigt om ingen tillverkar någonting med den här funktionen.

www.SWENGLISH.nu
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2010-02-26 18:51
Det är förresten inte så noga om det är en maskin menad för mick eller gitarr, om det är stereo eller mono, osv. Så länge den kan justera pitch och formant separat är jag nöjd.
www.SWENGLISH.nu
jag tror inte att VT-1 tillverkas längre, men de dyker ju upp begagnat även i sverige

Producent

2010-03-08 16:55
Var nånstans? Jag hittar varken på blocket, tradera, fynda eller nån annanstans.
www.SWENGLISH.nu
Producent

2010-03-08 16:59
Väldigt skumt om ingen (inte ens Roland) har gjort en nyare maskin med samma egenskaper.
www.SWENGLISH.nu
Melodyne funkar ju perfekt, men det är dock mjukvara.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent

2010-03-15 16:51
Melodyne? Är inte det pitch correction efter inspelning? Det är inte det jag söker. Varken pitch correction eller nåt efter inspelning. Vill ha pitch shift och formant shift För live-framträdanden. Önskar inte ha nåt som justerar falska noter. Jag behöver en ljudförvrängare.
www.SWENGLISH.nu