Dj:s titta hit

Hejsan, jag funderar på att lära mig dj:a, men jag är osäker på vilken utrustning jag bör köpa. Gällande turntables så verkar alla rekomendera technics 1200/1210 och inte så mycket mer, de verkar ju mycket bra och pålitliga men en annan har inte de pengarna. Vilka fler modeller rekomenderar ni, har kollat på Numark tt-200 dem verkar bra och inte alls lika dyra men är de värda? Har ni tips på billiga mixers som är bra? Har även kollat efter begagnat men hittar inte så mycket, vart bör jag leta?

Gärna tips på sidor man kan kolla efter utrustning.

MVH Alex

(Inlägget ändrat av Louder 2010-03-06 07:57:15)

///a-jay three one
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
TT-200 är helt ok, men du kommer vilja byta upp dig till ett par Technics. Sen hur lång tid det tar vet man aldrig iofs.

Billiga mixers... Behringer är billiga och har oftast full kill på EQ:n vilket många av dom andra billiga inte alltid har.
Jag själv körde med en VMX200 ett tag när min ordinarie dog och hade inte så mycket att klaga på.

Tack, har hittat ett erbjudande på två kamddx5000 för 4999kr. Har du någon koll om de de är bra skivspelare. Kanske kan kolla och se om det är något att ha. http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?APPID=2&PRID=3486
Tack på förhand
///a-jay three one
Om man bara läser specifikationerna så låter det ju skitbra. Dock har jag ingen koll på hur dom är att faktiskt använda.

Dessutom så ska man nog hålla sig långt ifrån Billebro om allt det men läst stämmer.

För övrigt, för 5000 kan du nog absolut få tag på två stycken Technics begagnat.

Jag köpte technics 1200 när jag började, eller rättare sagt jag fick min pappas ena 12a och köpte till en.
Det är skönare att köra med samma spelare tycker jag. det är som att cykla, när du testar en ny så är det alltid svårare än den gamla.

Om du kan så kolla lite butiker i London, de brukar ha begagnade sl 12/1012 or.

Lycka till!
Hobby; göra beats och slå nazister.
Du kommer antagligen att ångra dig om du börjar med billigt skräp. Du lär hitta relativt billiga 1200/1210or begagnat om du kollar runt lite. Vad det gäller mixer så lönar det sig också att investera i en bra mixer direkt och skippa skräpet. Kommer ihåg när jag själv började och köpte en reloop-mixer som var billig men crossfadern började läcka efter några veckor. Skulle gissa på att behringers mixers är av ungefär samma kvalité, iaf. marginellt bättre. Stanton gör rätt hyfsade mixers till billigare priser än de grymma grejerna typ rane, pioneer och ecler. Körde rätt länge på en stanton sk1 (tror inte de tillverkas längre) och den var grym, kör nu på en pioneer 707 som är stabil till tusen även om jag gärna skulle uppdatera till en djm-400/600.
Still in the bridge