Mpc 500?

Hej!

Vad tycker ni om mpc 500?

Fördelar / nackdelar jämfört med andra mpc's?

Brap brap!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2010-03-10 13:59
jag skulle aldrig köpa än mpc 500 dels för att den e liten o tråkig o jobba med. Vet inte riktigt om den har samma funktioner som mpc 1000 men att den e för liten tycker jag säger det mesta. Fast det e en smaksak
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
asså inte för jag vill att du ska köpa den men jag tycker den har bäst effekter och så men japp den är liten men kan göra lika tunga beat som med nån annan mpc , men aja det är lite smaksak faktist
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En fördel med att den är liten är ju att den är lätt att ta med och man kan sitta på tåget å dunka beats

officialrobin

Vafan snackar du om? Bäst effekter? haha..
alla på detta forumet vet att du har en mpc 500 efter alla dina efterblivna hjälp-trådar, och så ska du komma och spela som att du vet någonting om skillnader mellan olika mpc´s? Har du ens använt en annan mpc?
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!
Producent

2010-03-11 12:52
effekten e detsamma som på 1000,2500 om inte dom har mer effekter...att påstå att 500 har bättre effekt e bara rent sagt skitsnack...
vadå jag har haft en mpc2000xl och en mpc1000, jag tycker det är bäst med en mpc500 , lol
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kakophoni P22

ska vi ha en beat battle ? , jag lovar att mina beats kommer krossa dina beats, :) ? hahahaahahahahha...........,
haha, visst vilken jävla dag som helst! Klämmer in dig mellan inspelningarna, ingen fara... dock gör jag aldrig sån här skit, så du får meddela mig hur det ska gå till... inget fjanteri bara.. lyssna på min space först o se om du vill köra en "battle" haha
FET SKIT!
plus att det är skumt att du köper din mpc 500 i januari och skapar direkt en tråd om "hur man hittar feta trummor som man kan lägga in på minneskortet" och liknande jävligt basic grejer som man hade förstått efter att man gett maskinen lite tid. Och nu vill du sälja din 500 för att byta upp dig och samtidigt har du hunnit avverka både en mpc 1000 och 2000xl när du inte ens fått din sketna 500 såld? Dessutom kommer du och hävdar att 500 skulle vara bättre än både 1000 och 2000xl?? Vet inte vad det är för fel på dig men du beter dig jävligt skumt iaf.
FET SKIT!
nej , ojj sorry skrev fel på mpc 1000. men har eb mpc2000xl, nej jag säger inte att mpc500 är bättre en mpc2000xl ???? , har jag sagt det ? idiot , det jag säger och tycker själv som är en smaksak med *idiot* är att JAG tycker det är bättre effekter en mpc2000xl , så tänk med hjärnan , men har dock inte haft min mpc2000xl så länge, men jag tycker det en så länge
plus att jag är 15 bast medans du är fucking f22 :)
skriv i mitt pm istället för att förstöra hans forum :P
Så du har redan köpt min 2000xl alltså ;)
The Hassle
lol , hahaha . jag har redan köpt en så behöver inte köpa din :P
Om du säger det så. I ena inlägget skriver du att du HAFT en 2000xl och en 1000. Sen skrev du fel på att du haft en 1000 och säger att du har en 2000xl just men inte haft så länge ännu.. Bara onödigt att skriva om något som man inte vet något om.

Skrev senast vid kl.8 till dig för att höra hur det går med ditt säljande av din 500 så du får pengar (för du hade inte råd med min 2000xl än) och du sa att du inte fått den såld än men hoppas på snart.

Med alla frågor du ställt angående 2000xl till mig har du knappast haft en förut.
Så skippa allt snack och var ärlig bara och skriv om något du vet..

Så jag antar att du inte ska köpa min 2000xl då om du helt plötsligt köpt en för pengar du inte har. Får försöka hitta en seriösare köpare istället

Är någon sugen så har jag en MPC 2000xl till salu.
The Hassle
haha, officialrobin... Det här gjorde seriöst min dag!
FET SKIT!
Producent

2010-03-11 22:57
Hahahaha skön tråd!
Producent

2010-03-12 12:10
snubben har gjort bort sig rejält =)
hahaha, dagens
http://www.myspace.com/loosecannonbv
hahahah

Oj här har det hänt grejer, dock inte allt för mycket om ämnet :)

Att den har en liten skärm och "bara" 12 pads är helt klart en nackdel.

Men om man kollar på beatmaking videos osv. på youtube så verkar den inte vara riktigt så urusel som de beskriver den på bla. mpc-forums?

Blir sugen när man kollar runt på videos men min ekonomi är tyvärr inte den bästa för ett impulsköp.

Duger den som första mpc och för den som inte riktigt vill slänga ut de extra pengarna som en 1000 kostar?
 Brap brap!
Tycker personligen att du ska spara ett tag till och haffa en mpc 1000 begagnat eller liknande... hade en 1000 tidigare och den var fett mysig.. fuck, nu ångrar jag att jag sålde den!
FET SKIT!
haha, ot men kul som fan!

Officialrobin vill inte längre beatbattla utan nu vill han "ta det till gatan".
Detta fann jag till mitt nöje i min inkorg:)

"okej, om det är så du vill ha ? , kom till norrköping bestäm tid, ta med dig några polare så kan vi ta det till gatan, bestäm tid och datum du OK ? , OCH OM DU BANGAR ÄR DU TJOCK FEGIS , så säg tid jag lovar att jag kommer vilken tid som helst ok ? , ? , skiter i vad mitt sos hem säger okej ? , jag rymmer där ifrån om det ska vara så ?, så säg en fucking tid , så ska du få ditt näsben krosat,"

så snälla Robin, rym från ditt sosshem och kom på vår spelning tillsammans med allyawan och medina nästa månad, du är välkommen! Du kanske t.o.m. får testa mpcn i studion!
FET SKIT!
Hahaha skrev du något för att förtjäna det meddelandet? :)

Löjligt. Men cred för att han är "hiphop" iaf :P
The Hassle
så snälla Robin, rym från ditt sosshem och kom på vår spelning tillsammans med allyawan och medina nästa månad, du är välkommen! Du kanske t.o.m. får testa mpcn i studion!

hahahahaha. Han skulle behöva testa en annan MPC.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Men cred för att han är "hiphop" iaf :P
http://www.myspace.com/loosecannonbv
MPC är ju alltid MPC, men jag har inte de pengarna så jag kör med FPC (FL's variant). Duger gott för mig.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
har inte skrivit något annat till honom än det i denna tråden, eller kanske i en till, men det är allt, haha:)
FET SKIT!
Är också inne på en mpc500. Stötte på korg padKontroll till ett mycket billigare pris.
Vad är skillnaderna?

Tanken är att en gröngöling ska börja mecka beats, med en mpc och dator.

Tacksam om någon kan skjuta lite ljus!

Padkontroll är bara en midicontroller till dator. Mpc är en fristående sampler och sequencer i ett.
The Hassle
Alright, tack för de snabba svaret
Har inte testat MPC500, men den verkar ju helt klart lite portabel och ball om man reser mycket. Går väl på batterier till och med?

Mycket lustig tråd för övrigt ;-)

Jo den går att köra med batterier. Och det är säkert riktigt nice om man reser mycket. Man jag skulle inte orka ha så lite yta att jobba med.

Sen håller den inte standarden på 16 pads. det stör mig lite också :)

Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Tänkte ta o fråga då de verkar vara många mpc-kunniga boys här.

Köpte mig en mpc nu i veckan men får inte ljudet att funka.
Det funkade inte med mono, som stereo out och sen stereo in i förstärkaren.
Hittade ett par gamla hörlurar med 6.3 kontakt som passade i hearphonesuttaget och det funkade. Har sedan försökt experimerant runt i menyerna och nu funkar inte ens hörlurarna längre. har letat i manualen som en galning men kan inte hitta något om val av input/output, mute eller liknande.

Någon som har en aning vad som kan vara problemet?
edit
hörlurarna var sönder.
Producent

2010-04-08 20:04
annars e det bara koppla in en sån sladd som har 1 hane på ena sidan o 2 på andra ( röd/vit) e dom två...in med den i hörlursutaget o dom 2 andra in i din förstärkare
Sjukt va alla klankar ner på 500an :D ja har inget att klaga på med min.. har dock aldrig testat nån tyngre MPC men jag tycker 500an räcker mer än väl för mina behov, värd alla slantarna!

Jävligt bra att börja med.

fridens
www.myspace.com/gh0stwrestlah
Portabel med pansarvagns-sequenser a la MPC. Dock kändes inte själva samplern(chassit) speciellt pansarvagn. Plastig som fan.

Knappar o reglage likså, vissa hade börjar kärva/funka dåligt på min. Jag menar nått års bruk borde ju en så pass dyr pryl palla(ok, inte ren misshandel men...).

Padsen va lite "stela" i mitt tycke. Inte så mycke känsla.
Effekterna va torra, jävligt tråkiga.

Sålde min, kändes oinspirerande på nått sätt. Inget hat, 500:an el MPC öht kanske inte är min grej. Har haft/har mycket roligare med billigare/enklare leksaker.

/C

lök
Mpc 2000xl finns för 5500.
Hojta till
 Varför fråga varför när du vet varför?
Tycker mpc500 är mkt maskin för liten peng..
Lättanvänd och smidig att ta med och jag ångrar inte en sekund mitt val.
Den har ju dom effekter man behöver men allt sånt gör iaf jag i logic förutom lite filter typ.
Skivsamlare

2010-05-06 13:48
HAHA officiallrobin. Officiellt den största idioten på whoa.