Mikrofon för nybörjare?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Mikrofon för nybörjare?

Hej!
Jag har funderat ett bra tag på att börja göra ett par låtar, mest för att det är otroligt kul.
Skrivit några texter och testat sjunga.

Nu till problemet, är att jag inte har någon vidare bra mikrofon. Har ett headset med en mikrofon som fungerade förut ganska bra, men den gick sönder efter åren.
Just nu har jag en mikrofon jag köpte för att snacka med en polare över skype, en mikrofon som kostade 50 kr på clas ohlssons.

Det jag söker, är en värdig mikrofon som jag kan spela in direkt till min dator.
Bör helst inte vara allt för dyr eftersom jag vet inte hur länge jag lär forsätta.

Har tänkt mig en budget på runt 300 kr - 800 kr, vet inte riktigt vad dem kostar.
Men såg ett par mikrofoner idag på stan som gick på runt 1500 kr, som jag tyvärr inte kommer lägga ut i första taget.

(Inlägget ändrat av bylund_90 2010-03-11 07:02:54)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
JJ-Labs BMC 2 Usb om du vill ha halvdant ljud. går på 695kr på www.jam.se
har en Bmc 2 Regular(inte USB utan du måste/borde köra den genom en preamp eller mixerbord) att sälja för 400 spänn
Din budget var inte den högsta.

Exakt som Juiz säger.

Den här: JJlabs BMC USB Mick
Eller
Men Samson USB mick

Men USB mickar är faktist inte mycket att ha. Men om du måste så är det någon av dem som gäller för det priset du kan betala.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Håller båda med Juiz och Zillio

Kör själv med en JJlabs BMC USB Mick, funkar fint faktist. Det är bara att mixa om du inte gillar ljudet ;)
Nu när du läser detta, så har du läst det :)