Fast då borde det ju vara lättare att exportera varje spår till portan och mixa ner och lägga effekter om man vill, fast varför är det så olämpligt att mixa volym och lite pan och det i mpc´n. För om man mixat ett beat som inte innehåller allt för många element och det låter bra, när man känner att det lät bra, då brukar det sällan låta bättre om jag försöker mixa om det ännu bättre tycker jag. Fast jag vet att det är mer till mixning än att bara ändra volymknappen och att folk sitter halva liv och mixar all typ av musik och jag kan det inte, fast när det gäller beats känner jag inte att man behöver ta det för långt när det gäller att mixa som till ett studioalbum. Det är ingen diskussion det är bara vad man tycker själv. Båda är lika rätt såklart. Jag menar gör man hip hop som är väldigt kommersiellt gångbar just nu kan man ju såklart inte ha den mixad som den fattigaste fattigheten, det kommer låta fattigt i radio gentemot andra liknande låtar. Det jag menar är mer att bara för att man inte mixar ett beat i en studio där det också skall spelas av så är det en hobbynivå på det för jag gillar hela tanken med att man kan göra ett beat på toaletten som sen släpps på ett album och det låter inget sämre för det.
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels