Behövs något mer för hobby inspelning?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Behövs något mer för hobby inspelning?

Jag har absolut inga vänner som sysslar med musik och är rätt blyg av mig så vill helst inte ta kontakt med folk jag inte känner. Därför har jag bestämt mig för att börja göra enkla beats och spela in mina låtar på egen hand.

Jag har en bra laptop med win 7 på, samt små kunskaper av reason sen musiklektionerna i högstadiet, och min fråga är vad fan behöver jag egentligen ha? Jag är total nybörjare på detta och har googlat runt som en dåre. Det är dock en djungel att navigera sig igenom.

Det jag tänkt köpa är:

Ljudkort: M-Audio Fast Track MKII
Midiklaviatur: M-Audio KeyRig 49
Mikrofon: Studio Projects B1

Sen micstativ, popfilter osv.

Kan ni ge lite synpunkter ang om det är allt jag behöver samt om jag bör sata på nån annan produkt istället.
Jag satsar inte direkt på att bli nya Jay-z, utan vill bara spela in min musik och dela med mig till den som vill lyssna.

Tack på förhand, have mercy.

I'm not guilty. You're the one that's guilty. The lawmakers, the politicians, the Columbian drug lords, all you who lobby against making drugs legal.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Låter som en väldigt bra början det där, kasta med ett par bra och ärliga hörlurar så klarar du dig långt.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se
Nice att höra! Jo jag tänkte köpa ett par schyssta hörlurar också. Inte bestämt mig för vilka än bara. :)
I'm not guilty. You're the one that's guilty. The lawmakers, the politicians, the Columbian drug lords, all you who lobby against making drugs legal.