I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka (hiphop) album finns som acapella versioner? Tipsa mig!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2011-01-31 20:37

Vilka (hiphop) album finns som acapella versioner? Tipsa mig!

Osäker på om den här skulle ligga i producenter&djs eller utländsk hiphop, men i alla fall...

Jag letar efter acapellaversioner av hela album, vilka finns det? Dom enda jag känner till är Jay-Z's "Black album" och Aesop Rocks "Bazooka Tooth". jag har länge velat remixa ett album, men det är så jävla svårt att hitta hela acapella-album...ge mig tips!

"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2011-01-31 20:40
kom med tips på allt möjligt, men jag är mest intresserad av underground grejer

MYSPACE
Producent

2011-01-31 20:59
om du har en looptroop maxi singel eller kan ladda ner så brukar det finnas låten/instrumentalen/acapellan på dom =)
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2011-01-31 21:01
underground-acapella-album!? sånt skit finns inte.
Finns en vinyl-serie som heter acapellas you never got (eller ngt sånt) men det är nog inte det du letar efter.
annars de jag kommer på rakt arm är
Nas I am
Jay-z American Gangster
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2011-01-31 21:07
om du har en looptroop maxi singel eller kan ladda ner så brukar det finnas låten/instrumentalen/acapellan på dom =)

enstaka acapellas har jag gott om redan, nu var det album det gällde

underground-acapella-album!? sånt skit finns inte.

Jo då, men inte fan är det gott om dom. Tror Wordsworth - Mirror Music finns som acapella också.

MYSPACE

2011-01-31 21:10
Felt (Slug & Murs) har också en acapellaversion av nån skiva

MYSPACE