I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mpc 1000 RAM-minne.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2011-02-12 16:22

Mpc 1000 RAM-minne.

Hej, jag är på gång att köpa en Akai Mpc 1000 i början av nästa vecka. Och jag har en fråga angående RAM-minnet (eller egentligen avsaknandet av RAM) i min blivande Mpc.

Denna maskinen jag ska köpa har inte uppdaterats med RAM än och jag kommer inte ha råd närmsta tiden att köpa ett nytt så jag undrar hur mycket jag kommer att kunna använda den utan RAMet på plats?

Han jag ska köpa den av skriver att med 16mb kan man använda oändligt om man gör beats. Han vill ju såklart sälja den, men jag tror väl andå inte han ljuger eller?

Jag hade en Mpc 500 för några månader sen och den var inte heller uppdaterad och varje gång jag försökte att sampla nånting så stod det "inafficiant memory" eller nåt i den stilen i den pyttelilla displayen. Detta hände även om jag bara tog en sekund ur en låt.

Måste jag uppdatera för att jag ska kunna använda den, eller kommer jag kunna skapa nånting med den ändå?

Ps. Det är ett 128mb cf-kort med också.


Tack på förhand för ev svar.

/H.