Behöver hjälp: kan någon spela ett par toner utifrån en acspella?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Behöver hjälp: kan någon spela ett par toner utifrån en acspella?

Jag gör en del beat men är inte alls speciellt bra på plocka toner tyvärr.

Nu till mitt problem, jag tänkte göra ett beat till en tjejkompis utifrån en inspelning hon har gjort. Jag har försökt å plocka ut ackorden, (4st?) som hon sjunger men utan att lyckas...

Nu undrar jag km det finns någon som är duktig på detta? Det är väl inte mer än 4 ackord i stort sett som ska tas.... Om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa till med detta så skickar jag över acapellan via msn, mail eller vad ni kör med. Jag jobbar i reason och ser gärna att personen också spelar ackorden i reason...

Tack som fan om någon kan hjälpa till med detta!

i get more pussy then panty!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Blir det kanske inte enklare om du väljer en skala som passar henne, så sjunger hon efter låten istället?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://www.pianoworld.com/fun/vpc/piano_chords.htm

Om du går in på länken så kan du välja att se hela skalan (istället för bara ackorden). Testa att spela de olika skalorna både i Major och Minor. Du kommer märka när du hittat rätt skala. Utifrån det så kan du hitta ackord som passar.

Fast det bästa är nog att bara spela in en ny låt med beatet färdigproddat.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Det kan också hjälpa att inte va tondöv, lite svårt att bli av med iofs men kanske nångång om 60 år. Säg till din kompis att du tyvärr ej kan göra beatet pga tondövhet, men att du kanske kan göra det om 60 år, fast antagligen inte. Säg att du inte kan.
Producent

2011-07-04 17:42
om tjejen har sjungit in utan musik eller något, så är risken ganska stor att sången ligger och svävar mitt emellan raka toner.. alltså att det är "ostämt". kan vara därför det är problematiskt att ta ut ackorden.
prova slänga på en autotuner så sången garanterat träffar de toner den ska, då borde det gå bättre!
http://www.youtube.com/watch?v=7abtH0-rs7w