I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite lätt förtjänta pengar.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2012-02-22 19:16

Lite lätt förtjänta pengar.

Som beatsmakare så är det inte alltid lätt att tjäna in pengar på beatsen, speciellt om de är levererade som gratis beats. Men det finns faktiskt ett sätt som är gratis, och relativt enkelt att komma igång med. Det heter AdFly, och det är en länkförkortare som visar en annons när man besöker hemsidan. Den visas under 5 sekunder, sen så kommer en knapp upp för att hoppa över annonsen.

Nu är ju de annonserna ganska skumraskiga kan tyckas, men i och med att annonsen visas så får man in lite småmynt på det sättet. På den vecka som jag haft adf.ly igång så har jag dragit in några kronor. Sen är det ju upp till var och en hur pass gnidig man är.

Hur gör man?

1. Besök Adf.ly.
2. Registrera ett konto (gratis)
3. Förkorta dina länkar, som den här, och sprid dem.
4. Du får statestik på hur populära länkarna är, vilka länder som tankar hem de mest osv.
5. En gång i månaden så förs pengarna över till PayPal.

Man får drygt 1 öre per länk som besöks, men är man tillräckligt gniden så kan man faktiskt tjäna en hel del på det sättet.

(Inlägget ändrat av jobro 2012-02-22 19:17:19)

(Inlägget ändrat av 370HSSV 2012-02-23 00:21:35)

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)