I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mono-output till stereokanal i mixern?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Producent

2012-03-22 18:55

Mono-output till stereokanal i mixern?

Det är så att jag stött på ett litet problem, har en setup med en en MPC2000XL och en S900 vilka jag båda kopplar till en mixer med 4 monokanaler och 4 stereokanaler.

Mitt problem ligger i både MPCn och S900an har mono-outputs och jag har redan fyllt upp dessa 4 kanaler i min mixer. Vill därför koppla min mono-output till en stereokanal.

Så i mitt huvud tänkte jag att en stereo-plug till två mono-plugs (1 pinne till 2 pinnar om snackar visuellt här, hehe) skulle kirra jobbet, även om denna lösning går åt helt fel håll då jag behöver en mono-plug till två monoplugs.

Hursom trodde jag att detta skulle funka men det visade sig att när jag hookade upp min stereokabel i S900an och mina 2 monopluggar i min stereokanal i mixern funkade detta ej. Jag fick istället ljudet från ena sidan enbart.

Så korfattat:

1 mono-output till 2 mono-outputs (dvs stereo), hur löser jag det?


OBS! jag söker inte att göra mono till stereo, jag vill bara få skiten att spela i båda högtalarna så e jag nöjd.


tack i förhand!

https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950