Producent

2012-03-26 14:56

Min studio!

Hej!
Då har man gjort klart sin studio.

Mikrofon: Studio Projects B1
Ljudkort: Focusrite scarlett 2i2
Keyboard: akai mpk mini

har hörlurar monitorer men min fråga är, är dessa saker bra som nybörjare?
Är den något med jag behöver?

Gilla mitt skivbolag Basement Studio på facebook och få gratis beats där dagligen!

Besök även www.skratt24.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2012-03-26 17:40
Tycker det ser bra ut, dock så är det inte bara grejerna du ska tänka på, det är din omgivning, har du bra isolerat? Bra mixrum, och framförallt, kan du mixa?
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Producent

2012-03-26 21:31
Ska isolera hela rummet, nej jag kan inte mixa tänkte kanske ska börja i någong snabb kurs för mixning osv, vad menas med mixrum? Om jag ska mixa ska jag göra det från dator eller är det att man köper en stor mixer bord t.ex denna Mixerbord här
Gilla mitt skivbolag Basement Studio på facebook och få gratis beats där dagligen!

Producent

2012-03-26 21:32
Kan du rekomendera några BRA monitorer högtalare.

Producent

2012-03-26 22:07
Ska du mixa så är de bäst att köpa en sån här. sen är de bara köra.

http://www.solid-state-logic.com/music/c200%20hd/

Eller så mixar du i något musikprogram i datorn. vilket du känner dig mest bekväm i :)

Nej fyfan för SSL alltså
The Hassle
Moderator

2012-03-27 20:10
SSL är ju drömmen!

Studios brukar vara uppdelade i 2 rum, ett inspelningsrum och ett teknikrum, och det ska man se till att det inte är ett för basigt rum.
Mixa kan du göra i datorn. Googla lite på det.

Brukar det vara däää Mexiii pojkeennnnn haaaaaaaaa

Mexxi

Drömmen? :P Av min erfarenhet är det bara alldeles för dyra bord med sjukt dyr service och med en del krångel. Visst, bra transparenta preamps och en schysst buskompressor men fortfarande tråkigt bord att använda hehe.
The Hassle
Producent

2012-03-28 08:14
Det beror på vad du skall ha studion till?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2012-03-29 14:00
Till att rappa&sjunga

Moderator

2012-03-29 17:40
Bikarbonat P25

Iofs, har setat vid ett sådant bord en gång och jag blev såld, men det är så jävla dyrt!

Producent

2012-03-29 19:04
Api har fina bord med!

Han skriver att han är en nybörjare, hur värt är det att köpa ett dyrt mixerbord eller liknande och isolera hela rummet? Om han tröttnar på det han brinner för just nu kommer han ha skaplig ångest efter ett sådant köp.

Tycker du ska köra på dom sakerna du har nu och något enkelt program till att börja med, du hade väl ändå inte tänkt att släppa något exklusivt i starten. Lär dig dina grejer och då kommer intresset för resten väckas, då slipper du ens fråga dom på detta forumet. Om din studio inte skulle duga i framtiden när du ska spela in musik så jovisst, kolla på ny studio.

Tycker det är sjukt att folk ens föreslår så dyra saker till en 17åring som just har börjat.

pz

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2012-04-05 21:51
Verkar ju inte ens som att Omaro ska mixa i sin studio av att dömma av hans svar.
Han skriver att han ska rappa och sjunga och för det krävs det ingenting.
Men säg att han vill spela in så räcker det med det han har. Jag vet inte vad han menar med "hörlurar monitorer", men det skulle vara bra att ha både monitorer och hörlurar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.